Cisemcagan17 bende hastayım bebegim 3 ay 6 günlük. Çok şükür henüz ona geçmedi. Evde bir ben hastayım. Aslında maske de kullanmadım. Ama benimki sanırım soğuk tuketmekten oldu tam grip gibi değil boğazm yanıyor çok fena, bir ara burun akıntısı hapşırık oldu geçti şimdi boğaz gıcığı ve öksürük tutuyor bazen.
Bol bol emzirmek ten başka birşey gelmedi aklıma.
Anne hastalık yapan bakterilerle temas edince, onları soluyunca veya sindirince antikor üretmeye başlar. Bu antikorlar süte geçer. Annenin meme uçlarında bulunan reseptörlerle bebeğin tükürüğündeki virüs ve bakteri gibi patojenlerin taramasının yapıldığı ve bebeğin ihtiyacı olan antikorların anne tarafından çarçabuk üretilip, süte geçtiği tespit edilmiştir.
Hasta olan anne ise, yine bebeğini emzirmelidir. Emzirmelidir ki, kendisindeki bakterilere karşı savunmasız olan bebeğini, anne sütündeki antikorları ile koruyabilsin.