Bebek234 yani normalde komplikasyonlarından dolayı vs doktorlar 9 aydan sonra öneriyordu önceden . Sonra ne değişti bilmiyorum ama bu komplikasyon durumu değişti sanırım o nedenle ne kadar erken yapılırsa o kadar iyi olur diyolar şuan.
İki grup menenjit var, bunlardan korunmak için de iki gruptan birer tane aşı yaptırmamız gerekiyor. B grubu , bexsero ,6 aya kadar başlanırsa 4 doz, 6 ay - 2 yaş arası 3 doz, 2 yaş üstü de 2 doz yapılıyor. Diğer grupta 3 marka aşı var , menactra, menveo, nimenrix. Bunlardan bir tanesini seçip yaptırmamız gerekiyor. Nimenrix daha sık kullanılıyor , onu yazayım. 6 aya kadar 3 doz, 6-12 ay arası 2 doz, 1 yaş üstü de tek doz yapılıyor.