Kardelen1221 2,5 - 3 aylıktı oğlum. Ciddi sütüm azaldı kesilmişti.
(Doğumdan sonra kolostrum derken filan sütüm vardı.)
Sonra üzüntü ile 2 gün içerisinde şak şuk azaldı kesildi,sağımda elle manuel elektrikli hiçbir şekilde çıkmıyordu damla zor geliyordu geberiyordum 10-20 cc 1 saatte zor çıkıyordu.
Emzirme danışmanı edindim, sağlık ocağındaki ebe hemşiremizi aradım aynı zamanda.Oğlumu kontrole götürdüm kilo takibi yaptırdım.
O ay haftalık 100gr bile alsa yeterli diyerek bir yola çıktık. Hunharca emzirdim,biberon ile hiç tanışmamıştı tanıştırmadım.Mama vermedim ki mama yerine emsin diye.Çünkü ne kadar mama alırsa,o kadar karnı tok olacak ve emmeyecekti.
bir de o dönemlerde atak da yakın olduğundan,koliğinde vardı bir de sabahlar olmasın.
oğlum ık dese memeyi verdim.Emdi,emmedi,reddetti,ağladı,ağladım.
Emdiği kadar emzirdim,sağdım sağdım sağdım.Her saat başı, yetmedi her 30dk da bir sağdım. Memelere resmen “sürekli emen bebek var çalışın hadi bakalım” diye yaklaştım.
Biliyordum sütüm vardı hepsi tekrar gelecekti,olumsuz düşünceleri kişileri de başımdam defettim.Goriller,koyunlar,kediler köpekler bebeklerini emziriyorsa,bende emziririm yeterim,bu süt gelecek dedim inandım.Olcak mı olur mu acaba filan diye strese sokmadım kendimi.
Duşta kucağımda ılık suyun altında 2 saat emzirmek emzirmeye çalışmak,lahana yapraklarıyla masajlar,dut kurusu çaylar sular tahin helva bulgur dere otu su tükettin her emzirme dönemindeki anne gibi.Ama çok da yemeye içmeye bel bağlamadım,netice de sütü en çok yapan şeyler mutluluk hormonları + uyku + emzirme ve memeyi uyarmak. Emme ve sağım olmadığında da göğsüme yatırırdım çıplak tentenetemas ile uyuturdum oğlumu.
Emzirdim,emmediyse sağdım kaşıkla verdim,5dk 10dk uyudum uyandım. 1 ay emzirme+sağım kampı yaptım.Allaha şükür şuan 13 aylık,hala emzirebiliyorum.
O az gelen ayda da kilo kaybetmedi,az kilo aldı ama netice de kilo almıştı.Doktorum + emzirme danışmanı + ebe hemşire hepsi birden “alsın az alsın önemli değil deneyeceğiz” şeklinde yaklaşmışlardı.
Hiç almasaydı,kilo kaybı olsaydı gerekli olsaydı mamaya da başlardık.Mama zehir değil kötü değil,bu bebeler evlatlar elbette bir şekilde karnı doycak büyücekler.lakin mamayı hazırlaması ayarlaması ilerleyen aylarda taşıması sterili filan bana daha zor geldiği için emsin diye çok uğraşmıştım.
Pes etmeyin,biliyorum çok zor.İnsandan derman kalmıyor lakin deneyin derim. Çünkü 6 aylıkken oğlum diş çıkarttığında da meme reddi yaşadım çünkü ağrıları vardı. Yani emzirme olayında da dönemsel değişimler zorluklar var.