Roro37 kalben önerim, içinizi rahat tutup emzirmeye devam etmeniz. Makinadan çıkan süt asla ve asla bebeğinizin emdiği ile aynı olmaz, ben bebeğim kilo verdiği için mama desteği almıştım, tam ı dönemde emzirme danışmanlığı aldım iyi bir pediatristten. Mama desteği günde 3*30 CC gibiydi geri kalan her öğünde anne sütü verdim ve doydu. Sağsam tek memeden 30 CC çıkar benden, ki bebeğim sol memeyi pek de emmez, onu çok sevmez. Dolayısı ile öncelikle memenize ve sütünğze güvenin. Süt yapsın diye ot sap çöp ilaç olayına gömülmeyin ki karaciğeriniz de sağlıklı kalsın. Sağlıklı beslenin. Aşırı şeker tüketimi size kilo aldırır. En önemlisi bol süt ve dengeli beslenme. Tabii ki süte faydalı olan gıdalar var (incir, dut, hurma, bulgur, kefir, salata….) Bunları normal beslenmenize dengeli bir şekilde eklemek en akıllıcası. Benim doktorum süt galaktagoglarınu bilimsel bir ispatı olmadığı için çok önermez ama ben içim rahat etmediği için Solgar breewers yeast kullanıyorum. Hastanede bestlak vermişlerdi, sütünün azaldığı ve bebeğimin buna bağlı zayıfladığı dönemde de bestlak kullanıyordum. Hala zaman zaman alırkm yine de :)) bebeğin ağzı memeyi kavradığıbda vücudumuz oksitosin salgılamaya başlıyor, bu da prolaktin sayesinde üretilmiş olan anne sütünün kanallara inmesini sağlıyor. Meme masajları, ılık meme kompresleri emzirme veya sağım öncesinde gayet efektif oluyor, mastitin de önüne geçer. Benim solda süt sağa nazaran daha az olduğu için yşbe doktorun önerisi ile mochi süt toplayıcı aldım, kızım sağ memeyi emerken sola onu takıyorum, bu sayede soldaki süt de bir miktar arttı. Ek gıda dönemine geldik ama ben hala emziriyorum. Özellikle gece emzirmesine ara vermeyin gece emzirmesi memeler için aşırı uyarıcı ve süt üretimini çok destekliyor. Yani emzirmeye devam etmenin en güzel yolu emzirmeye devam etmek :)))))) düşünsenize deprem döneminde enkaz altında annelerin sütlerinden başka bir şeyleri yoktu bebeklerine verecek, süt üretimi müthiş bir şey. Bebeği olan kadınlarda prolaktin ile süt üretiliyor ekstreme bir şey olmadıkça prolaktin kesilmiyor ama sütü kanallara indiren oksitosin arada sekteye uğrayabilir bunu devam ettirmenin en güzel yolu oksitosin en iyi salgılatan şeyse bebeğin emmesi. )) Keyifli emzirmeler