Es12 Arkadaşlar bebeğim 13 aylık persentilin altında çıktı doktor mama içmesi lazım geride diyor ama bi türlü yemiyor boyu 69 kilosu 8 çok iştahsız sıvı mama verdi onu da içmiyor bu durumda olan var mı önerisi olan var mı lütfen
livanurvealpinannesi61 Es12 13 aylık 8 kilo normal boyu biraz kısa gibi boyu için şurup VS yazdı mı size
Arenilay- Es12 mama içmiyorsa ek gıdada üzerine gidin sütlü ürünler peynir yoğurt kefir gibi şeyler çorbasının içine bol bol minik minik ekmek içi doğrayın sık besleyin 2 saatte bir ana ve ara öğün yedirin 1 aya sonuç alırsınız
Bebitom_3 Es12 benim oğlumda hep geriden geliyor. Doktor peynir, yoğurt, et,balık,yumurtayı eksik etme dedi. Ben çiğ badem rondodan çekip bişeylere katıyordum. Kilomuz halen sınırda ama boyumuz toparladı
Es12 livanurvealpinannesi61 grovit verdi daha doğrusu kendim sordum al dedi kilosu çok düşük diyor boyu zaten kısa ama ne yapayım bilmiyorum ki
Arenilay- livanurvealpinannesi61 bunu biz burdan normal veya değil demeyelim doktor neye göre değerlendirdi bilemeyiz boyuda kilosunda az persentile göre genel olarak geride anneyi rahatlamak yerine yardımcı olmakta fayda var
Es12 Arenilay- işte sık sık yiyince daha az yiyor ama bence hep aç geziyor çok üzülüyorum özellikle sabahları hiç ağzını sürmüyor şu an üç öğün tek ama akşam da sabah gibi huysuz aç mı acaba ondan mı
livanurvealpinannesi61 Arenilay- kuzenimin bebeği 2 24 aylıkken 8500 kiloydu gelişim geriliği vardı 13 aylık 8 kilo sizce az mı 12 aylık en düşük kilo 7.500 kilo boyu kısa ama kilosu persentile göre normal değerde kilo ve boyda persentil baz alınır normalde
Arenilay- livanurvealpinannesi61 bence yada sizce değil ki konu bebeğin doktoru geride demiş biz daha mı iyi bileceğiz doktorundan 🤷🏼♀️ kaldıki kadın neler yapabileceğini soruyor bu yönde yardımcı olmak daha güzel olur🙏🏻
livanurvealpinannesi61 Arenilay- başka doktora sormak gerek bence kilosu düşük mü değil mi persentile göre karar verilir persentil tablosuna göre kilosu normal. Persentilde sınır var onun altında değil bende onu dedim
Es12 livanurvealpinannesi61 üç dört doktor gördü hepsi de altında dedi yani bir sorun var teşekkür ederim bilgiler için ama ben neler yapabilirim onu öğrenmek istiyorum gerçekten
livanurvealpinannesi61 Es12 sorduğunuz doktorlar persentil tablosuna baktı mı hiç persentil tablosuna göre 7.500 kilo ve üzeri olmalı. Benim kızım 12 aylıkken 9 kiloydu doktor da bize aynısını söyledi persentil tablosunu göstermişti 12 aylık en düşük kilo 7.500 kilo siz bilirsiniz ama sınır 7.500 kilo bebeğiniz 8 kilo sınırın altında olması için 7400 olması gerek bende anlamadım neye göre değerlendirme yaptılar ki
Arenilay- Es12 öncelerde az az yer sen devamlı belirli saatlerde devam et sabırlı olmalısın biraz zaman sonra alıştığı için o saatlerde yemek isteyecek midesi genişler gün geçtikce daha fazla yemek isteyecektir tek çeşit değil mesela 2 çeşit yap çorbamı yaptın yanına bir cacık yap küçük rendede salatalığı rendele birini yemezse ötekini yiyecektir yemeklerine et yada kemik suyu kullanabilirsin buda iyi gelecektir 🙏🏻birde kansızlık iştah keser kan değerlerine bakıldımı acaba demir eksikliği varmı acaba
aura_meselesi_bu_sekerim Ceviz bal tahin pekmez Kuzu eti kuzu kıyması (ile yapılan yemek ve çorba) Bir çok sevdiği yiyecek bir de yemedigi faydalı yiyecek şeklinde sunabilirsiniz Mesela bazen patates kızartması yanında köfte gbi yada iste sevmediği başka bise olabilr
aura_meselesi_bu_sekerim Evde kendiniz puding magnolia yapabilirsnz hem mükemmel ara öğün hem kilo aldırıcı
Cinarinannesi23 Kilosu normal ama boyu biraz kısa oda bazen yanlış ölçüm de yapabiliyorlar. Benim bebeğim 10 aylık 7 buçuk kilo 4 ayından beri ugasiyoruz doktorumuzla birlikte kilo aldırmak için ama almıyor kullanmadığım mama yapmadığım ek gıda kalmadı ama çok az alıyor. Boyu iyi diyorlar. Baska bir doktora götürdüm işinde çok iyi baktı tüm değerlerine dedi herşeyi normal sağlıklı bir bebeğin var kilosuna takma boyuda iyi zaten yapısı budur dedi. Artık takmıyorum her bebek farklı böyle kabul ettik artık napalim
Es12 Bebitom_3 benimde sorunum boy yoksa kiloya takılmıyorum birde çok uzun zamandır almıyor o sorunmuş
Trilece Benimde bebeğim 13 aylık kilosu 7.700 özel mama kullanıyoruz bir yaştan önce başladık o aromasizdi fayda etmedi maalesef şimdi aromaliya geçtik inşallah fayda görürsünüz sizde içerse eğer. Çünkü oğlum da içmek istemedi zor alistirdim
Es12 Trilece merhaba boyu kaç acaba biz de aldık mamayı ama sevmedi suluğa koydum bi iki yudum alıyor sonrası yok siz nasıl alıştırdınız
Es12 livanurvealpinannesi61 evet hepsi de persentile bakıp söyledi birde son 3 hiç almamıştı hiç uzamadı sorun kilo değil boy
Meriz Es12 benim bebeğim de 71 cm di 13 aylıkken kiloda problem yoktu ama boyu hep geriden geldi Doktorlar genel büyümesine bakıyorlar düzenli bir boy ve kilo artışı varsa sıkıntı yok takip edilmeli sadece dediler bende çok dertleniyorim bu konuda en son 15 aylıkken 75 çıktı boyu doğru ölçüldü mu emin degilim ama sürekli kemik sulu çorbalar icirdik bence onun çok faydası oldu
Es12 Arenilay- evet var demir ilacı da kullanmaya başladık ama sorun şu inanın suyu bile bir iki damla içip bırakıyor sevdiği bir şey yok her şey nokta kadar yiyor