annediyebiri okul öncesi eğitimi alan bir çocuk okula uyum, kurallı yaşama adaptasyon, sosyallik, el becerisi, motor beceriler, bilişsel beceriler , sosyo duygusal, dil ve özbakım becerileri bakımından bu eğitimi almayanlara göre 3-4 adım önde başlıyor 1. Sınıfa. Dini eğitim veren kurumlarda da bunlar kısmen sağlanıyor ama 1. Sınıf okumaya geçilen bir yer olduğu için önceki okulda öğretilen arap alfabesi vs çocukta karmaşaya neden oluyor. En az 6 yaşında harf öğretilmelisini öneren talim terbiye kuruluna ( bu süre japonyda 9 yaştır) karşı en büyük yanlıştır. Bu kurumlar eğitim adı altında çocuklara pedagojik yönden uygun olmayan başka dilde harf öğretimi yaparak okul öğrenmelerine karşı negatif bir duruma yol açıyor. Arap harflerinin sesleri, okunuşu, yazılışı, yönü bizden farklı olduğu için tavsiye etmem. Ama dini bilgiler alması, sosyalleşmesi, kurallı bi yaşam öğrenmesi için bu kurumlar da yardımcı olmakta. Size tavsiyem bu yaşta harf değil de en fazla besmele, şükretme, kendi dilinde anlamını bilerek dua etme gibi şeyleri öğretmek daha uygun. Bunları siz de öğretebilirsiniz. Normal bi anaokuluna gönderin bunlara ek olarak ilkokula daha doğru hazırlasın çocuğunuz.