mucizeminnosum ateş ölçer çok daha ucuz. Hem bebeğiniz inşallah ateşlenmesin de ateşliyken uykusunda rahatsız etmeden ölçmek için çok iyi. Almanızı tavsiye ederim. Yoğurt makinesine yer bulmak da mesele.
Ben yoğurtta yaptığımı anlatayım. Ben de çok korkuyordum ama becerebildim😂😂
Süt kaynıyor ya altını kısıp kaşıkla havalandıra havalandıra bir süre daha kaynatıyorum. 15 dk diyorlar (taş gibi olması için suyun buharlaşması gerekiyor) ama ben sabırsızım. O kadar beklemiyorum.
Kaynadıktan sonra ara ara ateş ölçerle bakıyorum. 45-50 derece arasında mayalıyorum.
Sütü kaynatırken mayayı çıkarırım. Oda sıcaklığına ulaşır. Sonra bir kapta mayaya süt ekler karıştırırım. Sonra hepsini tencereye atar karıştırırım. Kavanozlarım. Kapakları açık da mayaladım(üzerine kağıt havlu koyup) kapakları kapalı da mayaladım. Evim çok sıcak, bir şey sarmadan 6-7 saat dışarıda bekletiyorum. Sonra dolaba alıyorum. Bir gün boyunca dolapta bekliyor. Ertesi gün kullanmaya başlıyorum.
Not: litre başına 1 yemek kaşığı maya ekliyorum