Kızım şuan 14 aylık
1 aydır aktif yürüyor şuan da da merdiven çıkmayı ve koltuk inip/çıkmayı öğretiyorum.
Alkış baybay gelgel yapıyor
İşaret parmağını kullanıyor herşeyi sorar bu şekilde
Öpücük atar gel beni öp dediğim de bazen öper
Gülümse derim güler
Ellerini ağzına götürüp aa diye şaşırıyor
Elini avcuna koyup bir bir yapıyor
Ezan okunurken ellerini açar hemen"amin" der gibi
Askeri öğrettim elini alnına koyar bende emret komutanım derim 🤗sonra hemen kitaptan askeri bulur hı hı der.
Evdeki çoğu eşyanın ne işe yaradığını biliyor ve Nerde olduğunu bilir süpürge(yeri süpürme ye çalışır kendi süpürgesi de var hemen vuu der),tarak(saçlarını taramaya çalışır), kitapları(hangi kitabı/oyuncağı istersem onu getirir), oyuncakları, yastık(yatar hemen), ayakkabı(dışarı çıkacağımız zaman getirir giymeye çalışır)vs gibi
Müzik açtığımda dans eder çok sever
Saçlarına taç takdığımda veya gözüne gözlük git hadi aynaya bak derim odamıza gider kendine bakar ve çok mutlu olur.
Elindeki oyuncağı bi yere sakladiysa nerde diye sorarım ya gösterir ya da gider getirir.
Arabaya binmeyi çok seviyor kendi biner iner.(bazen ters biner 😂)
Futbol topu ile oynar
Sesli eğitici oyuncakları var 8 aylıktan itibaren oynadığımız için sanırım sıkıldı artık pek ilgisini çekmiyor.
İç içe geçen küp ve bardakları var onları iç içe koyar . üst üste koymaya çalışır devirir genelde
Kedi, köpek, papağan, muhabbet kuşu, baykuş, ördek bunları bilir hangisi olduğunu gösterir.
Kulak,burun, ağız, diş, saç,el,ayak,parmak ve göbek bunları bilir ve gösterir
Gözünü göstermiyor bizim gözümüze sokuyor genelde parmağını,🙈
Sar sar makarayi ve anneciğim gelsene şarkısında ki hareketleri yapar
Yürüme arkadaşında ki telefonu alır kulağına götürür aa der
Banyo yapicaz dersem hemen ellerini vücuduna götürür ve banyonun kapısına gider
Dişlerini fırçaladın mı derim diş fırçasını getirir ve fırçalamaya çalışır.
Git babana şunu götür derim alır götürür.
Yemek yiyeceğimiz zaman mama sandalyeni getirelim hadi derim hemen gider
Burnunu temizlerken hıh yap derim yapar
Çamaşır aşarken mandal ver derim gider mandalı alıp verir
Balık tutma oyuncağı ile balıkları tutar (bu şekilde genelde yemek yediriyorum)
Aklıma gelen bunlar
Evet buraya kadar okuduysanız yapamadıklarını yazıyorum
Kelime çok çok az al-ver ,arada baba, aaba(araba sanırım) , mama , anni diyor arada bu kadar
Hayvan seslerini taklit etmez
(Köpek havladiginda korkar hemen koşar yanıma ve gitmek istemez)
Bunları geliştirmek istiyorum nasıl yapabilirim bi fikir verin gün içinde o kadar çok ilgileniyorum ki onunla konuşması için ama yok yani bu durum beni fazlasıyla üzüyor nedense 😥
Sizin bebislerle durumlarınız nasıl ? Ne gibi beceriler kazandı bu dönemlerde?