Mothertwins 10 buçuk aylık ikizlerim var mamayı bu ay azalttım sadece akşamları veriyorum ama 12. Aydan sonra mamayı kesmeyi düşünüyorum tabi haliyle gece ağlicak mama için 12. Aydan sonra ne verebilirim bu devam sütlerini ısıtıp vermem yeterli olurmu.
livanurvealpinannesi61 Mothertwins anne sütü almıyorsa 2 yaşa kadar formül mama verilir sadece başka birşey verilmez yani. Niye mamadan kesiyorsunuz ki ayrıca 1 yaşa kadar ana besini formül mama olmalı şuan %70 mama vermeniz gerek sadece akşam mama olmaz ki yanlış yani
Mrvsmt2502 Mothertwins doğrusunu yapıyorsunuz en az 2 sene mama diyenlere kulak asmayın. 8 9 ay civarı yeterli ek gıda alıyorsa mamaya gerek yoktur ek gıda eğitimi aldım ve okuduğum kitaplarda bile çocuğun ek gıdadan alması gerekli kaloriyi alıyorsa mamaya gerek yoktur yönünde. Yerine bir şey koymanıza da gerek yok yani süt falan vermeyin. Gece uyandıklarında su ya da ayran falan teklif edebilirsiniz.
Meryem00 Mothertwins kızım gün içerisinde çok güzel yemek yiyor. Yediği şeyler kısıtlı alerjik olduğu için ama yiyebildiğini de güzel yiyor. Bu sebeple sadece yatarken mama ve gece mama veriyorum. Gece mama vermeyi kesmeye çalıştım. Ama çok büyük tepki veriyor. 13 aylık bu arada. Biberona değil de bardağa koyup vermek istedim mamayı ama çocuk asla kabul etmiyor. Bu aralar dişten huysuzlanıyor ondan dolayı biraz ara verdim ama dişi çıktıktan sonra tekrar bıraktırmak istiyorum. Gece her uyandığında mama istiyor çocuk ya. Glikoz şurubu var saçma sapan katkı malzemeleri var. Ne ararsan var yani. Gerek yok onu yemesine bence.
delirmeceler Mothertwins valla başarabilirseniz ne mutlu size 23 aylık ikizlerim var gece hala beslenmeye devam ediyoruz biz
Mothertwins livanurvealpinannesi61 Yanlış anlaşıldı sanırım akşam derken şöyle akşam 9 da gece 3 te ve sabah 6 da günde 3 öğün mama yapıyor zaten bu bence fazla gündüz vermiyorum sadece 1 1 buçuk yaşında tamamen kesmeyi düşünüyorum gündüz yemeğe ağırlık verdim
Mervetnl livanurvealpinannesi61 bizim doktorumuz (sadece mama alıyor) 1 yaşına kadar vermen yeterli dedi. 9. Aydan sonra zaten 3-4 öğün ek gıda aldığı için haliyle 2-3 öğün mama alacaktır.
Mothertwins Mrvsmt2502 Evet bende böyle düşünüyorum, araştırmalarımda bu şekilde daha doktoruma sormaya fırsatım olmadı ama bu mantıklı geliyor banada. Bu şekilde yapan varmı diye merak ettim, sonuçta yemek yiyorlar artık sadece gece bağımlılık olduğu için alternatif ne verebilirim diye düşünüyordum. Yorumunuz için çok teşekkür ederim açıklayıcı olmuş ☺️🥰
Melmus Mrvsmt2502 peki benim besleme seklim yeterlimidir size sorsam egitim almisisniz sabah kahvalti hergun yumurta oluyor oglen 12 de corbasi bazen yogurt bazen tarhana saat 14.15 de yogurt aksam 18de muhallebi yatarken sadece mama birde gece bir kere mama ama az icio
livanurvealpinannesi61 Mrvsmt2502 bunu kim söylüyor hanımefendi benim 2 çocuğum var hangi doktora gittiysem özellikle 1 yaşa kadar anne sütü yada formül mama verilir diyor hiçbir doktor 8 aylık mama verme demedi. 8-9 aylık bebeğe de doyana kadar ek gıda verilmez kusura bakmayın ana besini anne sütü yada formül mamadır 2 yaşa kadar %70 anne sütü yada formül mama verilir bunu bilmiyorsanız araştırın bence hangi uzman 8-9 aylık mamayı gerek diyor ben hiç duymadım.Bana uzman çocuk doktoru yenidoğan doktoru ve emzirme danışmanları bu şekilde söyledi. Kızım mama içiyordu 12 aylık olunca hiçbir doktor mama bene demedi anne sütü gibi mama da 2 yaşta kesilir araştırın zor değil bunu uzmanlar söylüyor dünya sağlık örgütü söylüyor.. Mama zehir değil korkmayın bu kadar da
Oglumm_ Mrvsmt2502 ya canım nasılsın bebişin nasıl, hatırladın mı bilmiyorum ama happymom da beraber hamileydik bebişlerde hemen hemen beraber doğmuşlardı
Mothertwins Meryem00 Maşallah yiyorsa ne güzel tabii gece bence açlıktan ziyade alışkanlıktan diye düşünüyorum. ayrıca ne kadar erken kesmeye çalışırsak o kadar erken alışır 2 yaştan sonra ben direk kesilebileceğini düşünmüyorum zaten
Berfin4720 Meryem00 benmde bebeğim öyle 13 aylık ve ne kadar uyansa mama istiyor asla susmuyor mama içmeyene kadar ve ek gıdayı çok güzel yiyor bende kesmeye çalışıyorum ama olmuyor denedim çok ağladı azaltarak denedim olmuyor ya
livanurvealpinannesi61 Mothertwins 1 yaşa kadar ana besini formül mama olduğu için gündüz de mama vermeniz gerek ek gıda doyumluk verilmez 1 yaşa kadar ek gıda tadımlık verilir fazla olur mu hanımefendi uzmanlar 1 yaşa kadar ağırlık mama olmalı diyor zaten 10 aylık günde 3 kez mama fazla değil az siz bilirsiniz.
Zlm Mothertwins sizin gece beslenmesini kesmeniz lazım yanlışınız orda mama vermek değil sorununuz verdiğiniz saatler gündüz ogunlerini duzenleyip mama kullanımını ona göre ayarlamanız lazım
Mrvsmt2502 Mothertwins çoğu doktor bu şekilde öneriyor sizinki nasıl diyevek bakalım. Ama çoğu mamanın içeriğide temiz değil rafine şeker vermiyorum diye övünüyorlar ama mamaların çoğunda şeker var palm yağı var neler neler var 🤦
Nikita Mothertwins size mantıklı gelmesi bebeğin beslenmesine yeteceği anlamına gelmiyor. Günlük kalsiyum, protein, karbonhidrat, yağ, lif, vitamin ve mineral almalı. Bunları saydığınız şeylerle karşılamanız mümkün değil. Yeterli olmaz.
Mothertwins Mrvsmt2502 Tabii Aynen öyle hiç vermesek çok daha iyi olurdu ama ikiz olduğu için süt yetmedi bi zaman sonra.
seizetheday livanurvealpinannesi61 hanımefendi uzmanlar 6 aya kadar sadece anne sütü veya formül mama diyor tabiki devam edecek ama tadım dediğiniz şey 2 aylık bir durum alerji varmı denemek için dediğiniz gibi 6 ay süren bir şey değil 6 ay çocuğa tadım yaptırıp mama verirseniz bu çocuk neden 1 yaşından sonra yemek yesin ki saçmalayın isterseniz örnek besin tablosunda bile sabah uyanınca mama arkasından kahvaltı sonra mama sonra ara öğün öğle yemeği yani en fazla 3 hadi diyelim 4 kez mama içiyor bu çocuğun 3 ana öğn ve 3 ara öğünü oluyor annesi de azalabilir bebeği yiyorsa mamadan değil de verdiği gıdalarla besleyiciliğini sağlayabilir size mi kalmış çok biliyorsanız bunları da araştırın. Emzir seniz bile 6 aydan sonra sütünüzün besleyiciliği yüzde 50 60 lara kadar düşüyor biraz bilinçli olun
bmmomss livanurvealpinannesi61 bence siz bi doktorunuzla görüşün yanlış bildiğiniz şey doğruymuş gibi iddia ediyorsunuz
delirmeceler Mothertwins ben söylemiyim linçliyolar😂 fazla olduğunu anlamışsınızdır iki tane olunca kesmek için 4 ayı gücü gerekiyor bizde kaos oluyor doktorumuz bile biraz daha devam edin az daha anladıklarında artık kesmeye çalışırsın dedi
Mrvsmt2502 Melmus bebeğiniz kaç aylık? Ama kaç aylık olursa olsun muhallebi boş kaloridir. Yani kendiniz akşam yemeği yerine herhangi bi unlu içine doyurucu olsun diye meyve vs katılmış bi şey yeseniz ne kadar beslenmiş olursunuz. Doyarsınız ama yemek değildir. Kahvaltıda sadece yumurta yeterli değil peynir zeytin tereyağı tahin yaşı geçtiyse bal verilmeli.. ara öğünde de hep yoğurt mu öyleyse oda olmaz her gün 1 porsiyon meyve, yoğurt, kuruyemiş gibi dönüşümlü verilmeli ya da karıştırıp
Mothertwins delirmeceler Evet her bebek her süreç ayrı tabii ben anladım ikiz olanlar anlar 😀 bu arada linçleyenlerin de kendileri dört dörtlükmü yapıyorlar emin olun bir çoğu sadece akıl veriyo kendi yaptıkları yok ben sadece gülüyorum 😀 ayrıca iki çocuk tek çocuktan çok farklı beslenme uyku vs 😊
delirmeceler Mothertwins orası kesin ama bir defa verdiğim mama miktarını yazdım neredeyse bebeklerimi zehirliyormuşum gibi davranıldı ki 23 aylık oldukları halde 28 haftalık doğdukları için doktor kontrolüne hala aylık gideriz herşeylerini sorarız
Mothertwins delirmeceler Her anne kendi çocuğunun ne kadar yiyeceğini bilir şu kadar ver bu kadar ver gibi şeyler söylemek olmaz zaten elimizde olsa hiç mama vermeyiz bu da bi süreç doktorunuz nasıl yönlendiriyorsa o şekilde devam edin ☺️bende 2 ay sonra yavaş yavaş kesmeye çalışacağım bakalım şansımıza 🙏
livanurvealpinannesi61 delirmeceler isteyen istediği kadar mama verir tabi ama 12 ci aydan itibaren %70 ek gıda almalı bir bebek sadece mamadan vitamin VS alamaz benim kızımda mama içti 12 aylıkken mamayı azalttım 27 aylıkken mamayı kestim fazla mama verince yemek yemiyordu doktor da mamayı çok verme demişti 27 ci aya kadar en fazla 180 ml vermişimdir yemek yemesini engellemiyorsa istediği kadar verin tabi bizim engellediği için azalttım mecburen