morrrrengiiii çok özür dilereyerek soruyorum, sma hastalığı bebeklerde direk topuk kanından öğrenilmiyor mu? daha demin bir videoya denk geldim anne oğlu 3 yaşındayken öğrenmiş nasıl oluyo bu şekilde ben direk topuk kanında çıkıyor diye biliyordum
Esleminannessi morrrrengiiii topuk kanından çıkıyor canım evet. Videodaki topuk kanı vermemiş mi acaba?
Duyguseli_12 morrrrengiiii daha yeni topuk kanından bakılıyor bide sma hastalığın 4 çeşidi var diye biliyorum belli yaş araliginda çıkabiliyor
PamukPrensesannesii morrrrengiiii ya bende bir kere,sonradan da olabiliyormuş diye duymuştum. Ne kadar doğru bilmiyorum. Rabbim korusun evlatlarımızı
Mrvsmt2502 morrrrengiiii yanlış hatırlamıyorsam 2022 Haziran ayından sonra topuk kabında sma taraması yapılamya başladı öncesinde alınan topuk kabında genel hastalıklara bakılıyordu sma ya bakılmıyordu. Sma daha sonradan da çıkabiliyor ve herkeste aynı belirtilere sebep olmuyor bi kaç çeşidi var bazılarında nefes alamayacak kadar kas kaybına sebep oluyor bazılarında hiç belirti bile olmuyor ama zaman geçtikçe belirti gösterebiliyo. Sinsi bi hastalık maalesef
Duyguseli_12 morrrrengiiii mesela takip ettigim bı çocuk vardı 2 yaşından sonra çıkmış çocuğun eskisi gibi düzgün yuryemedigi hareketlerinde azalma bayılma kas kaybı yaşaması vs şeyler çıkıyormuş şimdi sağlık ocağında ücretsiz sma testleri yapılıyor önce eş yapıyor egerki onda dasiyicilik çıkarsa kadında yapıyorlar
Duyguseli_12 morrrrengiiii inşallah cnm Rabbim kimsenin başına vermesin devlet düzgün yardım etmiyor diğer ülkeler uscretsi bu ilacı karşılıyor ama bizde yok onca çocuk para toplayamdigi için melek oldular diğerleri halen savasiyor Göktuğ bebek vardı anasının bıraktığı çocuk dedesinin çöpe atın dediğin minik yavrucagin sadece babası vardı tam parayı topladılar gidecekleri zaman çocuğun bı tahlili düzgün çıkmamıştı doktoru 6 ay sonraya ertledi minigimin kalbi 2 ay daha dayanci cennete gitti böyle çok çocuk var çok kişi sesiz kalıyor kiminde elinde ne varsa yardımcı oluyor aileler 1 TL bile muhtacım diyor bı yayına denk gelmiştim kazanmıştı ilacını almıştı bebek orda bı baba yayına katılıp lütfen her bebeğe yetişmeye çalışmayın bı bebek belirleyin sadece ona yardım edin hepsine yetişme imkanınız yok demişti yüzündeki çaresizlik ömür boyu unutamam o adamı