sinemis54 180 gün dolmadan tadım dahi yapılmamalı. İlk 6 ay anne sütü yoksa formül mama ile desteklenmeli. Bağırsak sistemi 6. Aydan itibaren şekilleniyor. 4. Ay çok erken bazı doktorlar geçin diyor ama dünya sağlık örgütü,sağlık Bakanlığı ve bir çok sağlık kuruluşu 6 ay olması gerektiği kanaatinde. Buna rağmen bazı doktorlarımız önce mamaya başlatmaya sonra da ek gıdaya erken geçişe meraklılar. Kadınların emzirememesinin en büyük nedeni doktorların yanlış yönlendirip sütün yetmiyor algısı oluşturarak anlaştıkları mama şirketlerinden kendilerine kâr payı çıkarıyor olmaları. Bu yüzden emzirme yanlısı doktor bulmak en doğrusudur zaten bu tarzda olan doktorlar kesinlikle 6 ay dolmadan ek gıdaya geçişi önermiyorlar. Mamalar bu kadar iyiyse neden ek gıdaya erken başlatılıyor? Anne sütü yetersiz diyip mama veriyorlar sonra da verdikleri mamayı da yetersiz görüp ek gıdaya geçin diyorlar. Eğer doktorunuz yönlendirdiyse diye fikrimi belirttim. Tadım ayından çok alerji ayı aslında 6. Ay. Sebze, meyveleri yumurta ve yoğurdu deneyip ona göre ilerlemektir aslında. İlk ben yoğurtla başladım kendim evde mayaladım. 3 gün kuralı çok önemli bir kural bence atlamayın. 6. Ayın sonunda yumurta vermiştim azıcık baktım bebeğimin poposu hemen pişik oldu. 8. Aya girmek üzereyiz tekrar denedim şuan pişik filan yok. Sindirim sistemi bağışıklık her şey zamanla. O yüzden bence 6. Ay tadım ayı olmalı. 7. Aydan itibaren çorbalar,püreler yapılıp verilmeli. 8. Ayda et,tavuk ve balığa geçiş yapılıyor. Ben kendime kitap aldım makarnavitma sitesinden. Her gün ordan tarif bakıp yapıyorum. Bugün ne yediricem derdi olmuyor tavsiye ederim 👍🏻