Misssitare Kızlar merhaba bebeğim 11 ay 8 günlük 10. Aya kadar hep ona özel yemek yaptım. 10. Ayda doktorumuz ev yemeklerinden verebilirsin dedi. Ev yemeklerini tattırmakta geç mi kaldım diye düşünmeye başladım. 2 kaşık alıyor sonrası yok. Sevdiği yemekleri yiyor fena değil ama artık özel yemek yapmak zor geliyor🤦♀️ nerdeyse 6 dişi var istese çoğu şeyi yiyebiliyor aslında
beyzzsenturkk_ Misssitare özel yemek yapmayarak😂 ben ne yersem ona yediriyorum hatta özel yemek yapınca yemiyor bizim yemeklerden istiyor çok titiz olmaya gerek yok bence
seizetheday Misssitare ben 8. Ayda kendi yemeklerimizden tattırmaya başlamıştım birçok kişi doğru bulmuyor şimdi yine bilimsel vs linçleyenler olacak ama çocuğun yemek alışkanlığı kazanıp kazanmamasında bu çok önemli diye düşünüyorum haa çok baharatlı değil az çok tuzlu değil az tuzlu yaparsın biter ama 1 yaşına kadar özel hazırla hazırla çocuk sonra yemek yemiyor bana sağlık ocağındaki ebesi 6. Ayda yumurta sarısı çorbalar muhallebi 7. Aydan itibaren çorbaların içine kıyma atıp vs verebilirsin hatta yaptığın her yemeğin içine bir tane patates at ez biraz suyundan koy yedir demişti 6 7 aylar özel yemekler yaptım sonrasında dediğim gibi tatdırdım şuan 13 aylık çok şükür yaptığım bütün yemekleri yiyor meyve sebze çok seviyor sadece balık çok sevmedi onu da önceden vermemiştim
Pol34 Misssitare yemiyorsa kalkıp ikinci bir yemek yapmıyorum ben. 1-2 kaşık yediyse yeterli. Diğer öğüne kadar bekliyorum acıktığı için oturup yiyor. Bi de bir şeyi sevmediyse ara verip başka bir gün farklı şekilde pişiriyorum. Burda da yazmıştım sebzelerden kek yaparım, mücver yaparım bazen parmak şeklinde dilimler mısır unuyla falan fırına sürüyorum. Yoğurtla sote yaparım. Değişik şekillerde deneye deneye yer. Şimdi açıkçası benim çocuğum da düz kabak yemeğini önüne koyduğum gibi yememişti ama deneye deneye sevdirdim. Sürekli hem eve hem ona ikinci seçenek yemekler yapacak vaktim yok. Yemeyince başka şeyler de vermeyeceğimi bildiği için yemiyorsa ısrar etmem kalkar gider sonra da acıktım der
oglumubeklerken Misssitare bize doktorumuz 8.aydan sonra biz kurallar dahilinde ev yemeklerini tattırabilirsiniz demişti bende öyle yaptım. Zaten oğlum o tatsız tuzsuz püremsi şeyleri yemektense bizim yediklerimizi yemeye daha hevesliydi. Çok şükür kolay bi geçiş yaptık.
Kubranurbaysal1 Canım 1 yaştan sonraya bırakabilirsin şuan mesela tuz kullandım 1 yaştan sonraya bırakıyorlar ya da yumurtanın tümünü 1 yaştan sonrasına bırakıyorlar bebeğiniz hala daha tadım aşamasında, yani hepsini yemesini beklemeyin yavaş yavaş bir kaşık iki kaşık yedirin kendi yemeklerinizden tatsın ama çok aşırı beklemeyin yemesini siz yine de ona özel tuzsuz tereyağlı zeytinyağlı yemekler yapmaya devam edin zaten damak tadı yavaş yavaş oturuyor acele etmeye gerek yok ben kızıma 1 yaşından sonra bizim yemeklerimizden verdim şuan da gayet güzel yiyor. Başta o da reddetti ama bir kaşık iki kaşık derken tabağı bitiriyor şimdi merak etmeyin yer bebeğiniz
Misssitare Kubranurbaysal1 ne güzel inşallah benim bebiş de öyle olur. Tadım aşamasını geçtik baya doyurucu yiyor ama bugün mesela taze fasulye, pilav, cacık vardı 2 kaşık aldı şimdi sevdiği bi yemek yapıcam mecbur🥴
Misssitare beyzzsenturkk_ benim bebiş kabız oluyordu ya cesaret edemedim. Kakası son 1 aydır düzeldi.
Misssitare seizetheday yememesi için bir neden yok aslında tamam bizim yemeklerden vermedim ama her şeyi tattırdım. Sebzeler, etler, meyveler vs tek fark onun yemeklerinde tuz, salça, yağ olmamasıydı. Yine mama gibi depilde yemek formatında yapıyordum
oglumubeklerken Misssitare bebeginiz yemek yemediği her zaman ona özel yemek hazırlarsanız belli bir süre sonra sizin yedirmek istediklerinizi hiç yemeyip sürekli kendine özel kendi sevdiği yemekleri yapmanızı isteyecektir bilginiz olsun naçizane tavsiye ☺️
Deletedmom_112 Misssitare 9. Aydan sonra bize yaptığım yemeklere tuz ve acı baharat atmıyordum kızıma ayırıyordum daha sonra bizimkine tuz atıyordum. Bir kaç ay sonra kızıma ayırdığıma az tuz atmaya başladım, zamanla hafif baharat attım. Öyle kademe kademe bizim le aynı yemeği yemeye başladı.