Buraya şöyle yapın böyle yapın demiycem her bebek kendine özeldir ama denemek isteyen olursa denesin belki işe yarar.
Benim kızım aşırı hareketli kafası ayakları asla sabit durmayan bi bebe. Başlarda koyardım yatagına uyurdu taaa ki 4. Ay atagına kadar beni mafetmişti ve ayakta sallamaya başlamıştım 😩 (asla ayakta sallamam diyen ben) neyse ayakta sallardım derin uykuya geçemezdi yada ben diretirdim uyuması için.. tabi kendimi yıpratırdım uyusun diye. Uyku eğitimi almayı hiç düşünmedim ama örnek uyku planlama saatlerine dikkat ederken kendim denemek istedim belli saat aralıklıklarıyla 6. Ayda başladım genelde hep aynı saatte uyutup aynı saatlerde kalkmasına özen gösterdim daha sonra gündüz uykularını oturttum. Zamanla kendi uykusu gelince gözlerini aşırı ovuşturmaya ve mırıldanma şeklinde peşpeşe ağlamaya başladı. Artık uykum var sinyallerini veriyordu o zaman uyutuyordum asla zorlamıyordum. Uyku düzeni 7 bucuk ayda falan oturdu bu ara anne sütü ve ek gıda ilerliyor gece 3 kere kalkardı şuan 2 defa uyanıyor 9 ay 23 günlük oldu
Bu arada bebekliğinden beri asla memede uzun süre durmaz ve uyumaz..
Uyku aralarında emziririm sürekli gözleri kapandıgında emzirirdim tamamen daldıgını anlayınca yerine yatırırdım.Böyle böyle düzenimiz oturdu. 9. Aydan beri ayakta gezinerek hafif sallayarak pışpış patpat yöntemini denedim uyurdu. Dışarıda oldugum zamanlar bebek arabasını ileri geri yaparak uyuttum. Şu son 3 gündür yanına yatıyorum pış pış pat pat yöntemiyle yüzüme dokunarak 5 dk içinde uyuyor (maşallah diyelim) 🧿🤣 bu kadar kolay olucagını düşünmemiştim çünkü bebem gerçekten aşırı hareketli uyumak istemediğinde kendini yastıktan atan bi bebek. Çok şükür bu durumu aştım suan tek kalınca ağlıyor sanırım dönemsel bişey. Bu durumuda aşıcağımıza eminim en yakın zamanda inşallah 🥲🥲