Bugun 19 aylık olan kızımı götürdüm.Hiç kelımesı yoktu aglarken anne demek dışında konusmadıgı ve gelişimini ögrenebilmek adına,tüm kaygılarımın son bulması için götürdüm.Kapıdan içeri girdiğinde adıyla seslenerek göz temasına baktı ve elinde köpeğiyle karsıladı bizi doktor.Kızım ise adına soylenınce baktı güldü köpeği sevdi ve içeriye geçtik.Odasında oyun masası ve bir sürü oyuncak vardı.Bizimle konusurken ise sürekli çocugu takip ediyordu.Neden geldiniz diye sordugunda hiç kelimesi olmadıgını,yalnıs oldugunu bilsem de sürekli kıyaslama yaptıgımı belırttım.Bu arada kızım bugun şansa hiç uyumadı gitmeye yakın en son yarım saat uyudu ve kaldırmak zorunda kalmıstık.Konusuken ise sürekli adını soyled.Kızım sürekli baktı.Ama oyuna daldıgında ise üç kere adını soyledı ve bakmadı.Bu normal mi dedm mesela cünkü o kadar takılmıstım ki her adını soyledıgımde bakması gerektıgını zannedıyordum.Doktor ıse bir sorun ommadıgını geldıgınden beri zaten gözetlediğini,kendısıyle etkılesım halınde oldugunu,ve oranlama yaparsak misal 10 kere adını soledıgımde 6 7 sine bakmaz ise sorun olabıldıgını ama kızımın hepsıne bakıp oyuna daldıgında bakmamasının normal oldunu soyledı.Fınalde kızımda alıcı dilinin çok iyi oldugunu ama konusmada geri kaldıgını bunun ise bir anda konusucagını yada desteklemek ıstersek oyun grubuna 5 gun ya da krese yarım gun verıldıgınde daha erken konusmaya baslayacagını belırtti.Dil terapistine gerek var mı diye sordum suan için gerek yok dedi.Zaten oyun grubuna gidiyor yuzmeye gıdıyor ama haftada 1 kere.Oyun grubunda ki psikolog oyunu baslatma bitirme durumunun olmadıgını belırtmıstı ama ben hiç böyle cocugumla bu yonergelerde oynamadıgımı belkı de oyun oynamayı bılmedıgımı soyledım muhtemelen bilmıyorsunuz ama dıkkat surelerı zaten bu aylıklarda kısa oldugunu soyledi.Kızım ise duyusal oyunlarda köpük ,hamur yada kinetik kumla en az yarım saat oynuyor ama bul tak yaparken 1 2 kez yapıp bırakıyor dedıgımde oynamayı sevmıyor olabılıcegınden bahsettı.Aynı zamanda evde kitaplarla cok vakıt gecırir kitaplarının sayısını 5 e dusurdugumu bir tane oyuncak elıne vererek bıtırıp baska oyuna gectıgımı bunu 1 haftadır yaptıgımı soyledıgımde cok dogru bir hareket yaptıgımı soyledi.Son olarak kısın pek dısarı cıkarmadıgım parkı bu yaz gordugunu ve ılk zamanlar sureklı park da kostugunu anlattım.Ancak kızım artık park da kosmuyor yavas yavas cevreye bakarak kusları ya da baska seylerı parmagıyla gosterdıgını ve bu anlarını vıdeoya cektıgım ıcın bunları gosterdım.Ama avm de sureklı kostugunu benı dınlemedıgını sogledım .Avm de uyarak cok oldugunu ve kafasını karısmasının normal oldugunu belırtti.Kızım da parmakla işaret etme,göz teması,vücüdunda ki organları gösterme,işaret edınce bakma ,al ver yapma.Oyuncagı kaybederek nerde dedıgımde arayıp bulma,mişli oyunlar oynaması hepsi var.Sırf konusmuyor dıye baska bırsey cıkar mı korkusuyla gıttım ama cıkmadı cok sukur.Burada benzer durumlarda olanlar var ise her cocugun gelısımı farklı tabı kı ama belkı sızınde işinize yarar dıye dusundum..