Diğer hanımlar ixin de yazayım.
Bir çocuk doktoruna randevu alıyorsunuz. İstanbul’da iseniz kesinlikle Tuzla devlet hastanesine. Gelişim testi istiyorum diyorsunuz. O sizi bir kağıtla yan odaya alıyor. Orada çocuk gelişim uzmanı oluyor. İlk önce çocuğunuz ile konuşuyor. İlk göz teması var mı yok mu kontrol ediyor. Sonra ise kısık sesle ismini sesleniyor kisikta bile duyarsa işitme testi istemiyor. Sonra ki süreç ortada minik çocuk masaları var oraya oturtuyor ilk önce küçük bir sisenin içinde kağıt olan birşey çıkartıyor ve çocuğunuza bunu içinden cikartirmisin diye soruyor. Çocuğunuz çıkartacak mi bakıyor. Sonra o kağıdı geri içine sokmaları için talimat veriyor. İkinci olarak bardak içinde küpler var bu küpleri ilk önce kendisi üst üste dizip bozuyor. Sonra çocuğunuzdan aynısını yapmasını istiyor. Sonra bozduruyor,bardağın içine geri koyduruyor. Sonra ki işlem bir küçük bebek cikartiyor. Bebegin elini yüzünü burnunu soruyor. Göstermesini istiyor sonra da kendisinde soruyor. Senin agzin nerede diye. Tabi bu süreçte çok eğlenceli yaklaşıyor ki çocuk hemen alışsın diye.
Bir sonrakinde ise kağıt koyuyor kalem koyuyor tutusuna bakıyor. İlk önce o daire çiziyor kalemle sonra sizin cocugunuzdan çizmesini bekliyor. Ve test bitiyor. Sorular soruyor size, konuşması nasıl kaç kelimesi var vs vs .
Bu dediklerimi çocuğunuzda uygulayın benim çocuğum mesela bebeğin gözünü burnunu vs vs göstermedi. Sadece onu yapmadı geri kalan herşeyi yaptı. Bir sıkıntı olmadığını sadece dil gelişiminin geri de oldgunu söyledi. Siz de isterseniz bir deneyin bebeğiniz de bunları ama bunlar yaşına göre yapılıyor. Mesela sizin bebeğiniz biz den Küçük ise daha farklı ve kolay testler oluyor ayına göre .