Sosyolog123 kuzum benim bebeğim de 4 aylık daha dün doktorla görüştüğümüzde bana 3 saatte bir bebeğini doyur dedi. Bu hesaba göre mamanın arkasında 4 aylık bebek içim 180 milim yazıyor doktorun hesabına göre de bebeğin 3 saatte bir tüketmesi gereken miktar da 180 milim yani sen saat başı 60 60 versen 3. Saatin sonunda 180 almış olacak zaten. Bu benim mantığım ve bebeğimin bana öğrettiği ne kadar doğru ne kadar yanlıştır bilemem. Benim bebeğim çok sık emiyor bizde aman saatini bekleyeyim dur 3 saat oldu vs yoktur bebeğim ne zaman talep ederse ya da ben mememi verince ne zaman alırsa emziriyorum bu bazen yarım saatte bire de denk geliyor, zaten toksa ya da emmek istemiyorsa başını çeviriyor kendini geriye atıyor hemen. Bu mama içinde meme içinde aynı. Sağıp verince de mama yapıp verince de aynısını deneyimledim. Gün içinde 60 milim içiyor akşam uyumadan önce 90 milim şimdiye kadar çok nadirdir 100 milimin üzerine çıktığı. Benim bebeğimin 60 milim içmesine rağmen kilosu seninkinden fazla ki sebebi de dediğim gibi çok sık besleniyor olması. Yani demem o ki sen bakma şu kadar mı içmesi lazım bu kadar içti yok az oldu yok çok oldu yorumlarına bebek açsa anlarsın zaten bebeğini senden iyi kimse tanıyamaz. Çişli bez takibi yap diyeceğim malesef havalar o kadar sıcak ki gariplerim terlemekten sıvıyı ter olarak atıyor zaten. Ben başta bunu böyle olduğunu anlamayıp bir doktora danışmıştım emziriyorum ya da mama veriyorum tok olduğuna eminim ama çişli bez çıkmıyor diye o da yetişkin mantığı ile düşün sende sıcak havalarda çok terlediğin için daha az tuvalete gidiyorsun değil mi demişti o şekilde anlamıştım. Ay çok anlattım. İnşallah yardımcı olabilmişimdir. Sen üzme kendini her bebek kendşne özledir hepsinin beslenme düzeni sıklığı istemi farklı. Kalıpları boşver. Artık aylık gelişimi ile takip edeceksin yapacak birşey yok.