Oğlumun yapabildikleri :
Göz teması hem bizimle hem yabancılarla iyi
Seslenince eğer meşgul değilse hemen bakar
İşaret parmağını kullanır sürekli bişeyler gösterir bize
Anlamlı kelimeleri baba dede mama bazen bişey isterken ağlayarak anne der, dayıya diya, arabaya ababa, ablaya abla, hayır, of, iş, çiş, aydede gibi kelimeleri var ama bazılarını aktif kullanmaz biz sorunca söyler. Hayvan sesleri inekle eşeği çıkarıyor sadece. Kısacası cümle yok kelime sayımız az.
Hayali oyun kurabilir. Ama ben gösterirsem tekrar eder.
Ortak dikkat müthiş. Her şeyi bizimle paylaşır, görmemizi sağlar, tek başına takılmaz bizimle bişeyler yapmak ister.
Akranlarından kaçmaz onları izler oyunlarına katılır ama oyun kurmaz.
Oyuncaklarıyla amacına uygun kullanır.
Çatal kaşık kullanır bardaktan su içer
Kalem tutup karalama yapar
Beni endişelendiren şeyler :
Heyecanlandığında ellerini açıp kapatır kasarak
Bazen kendi etrafında döner çok şımardığında
Bazen nadiren bebek arabasında kafasını sağa sola hızlıca sallar kısa süre gülerek
Zıplamayı sever bazen zıplar
Evde koşturur bi oraya bi buraya
Konuşmamız geri. Birkaç kelime var cümle yok
Akranlarını izler bazen onlara bişeyler anlatır kendi dilinde, ama bazen de kendi takılır ilgilenmez
Bazı yuvarlak cisimleri döndürmeyi sever ama kısa süre. Sonra bırakır.
Sizce oğlumda problem var mı ? Bilgili kişilerden yorum almak isterim