Bugün gündüz uykusunda yatağıma yatırdım. Ben de yanında durdum çünkü zaten yarım saat uyuyacak, merdiven inmek işime gelmedi😅
İkimizin de şok olduğu bir an yaşandı. Kızım uyurken doğruldu, doğrulunca kafasını tutamadı ve uyandı. Şaşkın şaşkın etrafına bakınıyor. Ben neden oturuyorum der gibi… Uyandığı ana tanık olmasam önce uyanıyor sonra doğruluyor sanırdım. Ben çıt çıksa uyanan biriyim. Gece de yatağında ayağa kalktığını ama tutunamadığını görüyordum. Demek ki çocuk önce hareket ediyor ve o hareket onu uyandırıyor diye düşündüm. İstemsiz uyandığı için de ağlamaya, huysuzlanmaya başladı.
Kızım emeklemeyi çözdüğü hafta yürümeyi de çözmeye çalışmaya başladı. Galiba öğrenme hevesi gün boyu nasıl bir dürtü oluşturuyorsa gece de deneyimlemeye çalışıyor. Ama bu kesinlikle bilinçli bir çaba değil. Çocuk refleks olarak uyanıyor. Bunu görünce kızıma acıdım, yavru kuşum. Uyuyorsun bi bakıyorsun ki ayaklanmışsın. Çocuk neye uğradığını şaşırıyordur. Sizin evladınız da böyle bir deneyim yaşıyor olabilir.