Merhaba kızlar. Bu genetik mi bilmiyorum ama iki çocuğumda da bebekken kabizlik sorunu yaşadım. Biri 4bucuk yaşında ve o sorun sağolsun tuvalet eğitimi var ama kakasi geldi mi son raddeye gelene kadar günlerce tutuyor. Bana sarılmak istiyor, sana sarilmayinca kakam geliyor diyor. Tuvalete götürüyorum yaparsam acır diyor. Kaka yumuşak kıvamlı hep, ama o kendisi tutmayı seçiyor korku kalmış. Hastanenin kapısından girecek olsak yeri göğü inletiyor. Kan alınacaği zaman siz düşünün. Doktora götürdüm, acıyacak diye korktuğundan yapmıyor dedim ama yine de kan almak istedi. Bizimki duyar duymaz feryat figan. Yanımda bebek de vardı nasip çıktık hastaneden bilemedim. Dulcasoft var ve ben meyvesuyu vs ile verilebildiğini bugün öğrendim. Versem sizce etki eder mi?
Bebek de 6 aylık neredeyse o da 4-5 gün yapmadığı oluyor. Bazen kendi yapıyor bazen yapamıyor çok sıkıntıya girdiğinde mecbur zeytinyağı ve kulak çubuğu yardımıyla destek oluyorum ama odum kopuyor alışacak diye. İstemeye istemeye yani rahatlasın diye mecbur uğraşıyorum ve rahatlar rahatlamaz da ağlaması kesilip rahat bi uyku çekiyor yavrum. Ama bunun önüne geçmek istiyorum ilk çocuğumda tecrubesizlik bilmemek belki başaramamış ve onda kaka tutma sorununa yol açmış olabilirim ama psikolojikmen o da biz de öyle mahvolduk ki bebekte de aynı sorun olsun istemiyoruz ileride. Ona zeytinyağı icirebilir miyim sizce ayi uygun mu? Günde bir çay kaşığı?
Büyük öyle zorluyor ki bizi, oyun oynicam deyip odasına kaçıyor ve yere oturup elleriyle poposunu tıkıyor kıyafetinin üstünden. Onu öyle yakaladığım zamanlarda oturup ağlamak istiyorum artık. Sırf gaz mı kaka mi emin olmadığından ve kakaysa dışarı çıkmasın mantığıyla poposunu tutuyor düşünün. Ne diyeyim artık… yardım edin bana 🙏🏻