Merhaba güzel anneler daha önce de bu platformda çok çaresiz kalıp bu konu ile ilgili size danıştığım oldu ve desteklerinizi gördüm ve çogunu uyguladım bende meme reddi sürecimle ilgili diğer çözüm arayan annelere bi fikir olabileceğini düşündüm
Öncelikle oplumun uyku düzeni doğduğundan beri 2 saati geçmeyecek şekilde uyanık kalıyor ve uyuyor geceleride 9-10 arası uyuyup saat 7 civarı uyanıyor
Oğlum yeni doğduğunda meme reddi hiç olmadı ilk 2 ay çok güzel emdi daha sonrasında bazen alıyor bazen almıyor öyle ilerledi ve 3 aylıktan sonra baya ciddi günzdüzleri olmak üzere meme reddi başladı.
Benim için çok zor bi durumdu psikolojik olarak direk çöktüm ağlamalar sinirlenmeler kendimi veya oğlumu suçlamalar başladı
Dışarı çıkamaz oldum eve biri gelsin istemiydum çünkü oğlumu emzirmek için en az 1 saat uğraşmam gerekiyor du oda uyuklarken şansıma
Neyse çok araştırma yaptım ve uygulamaya başladım öncelikle oğlum memeyi istemediğinde asla başından veya ağzını açarak zorlamayı bıraktım
Günlük rutinlerini hiç bozmadım banyo saati uyku saati gibi
Uyku saati geldiğinde oğlumu karanlık olan yatak odamıza götürüp bir müzik açtım ve kucağımda sallamaya başladım daha sonra yatay bir şekinde gögüslerim açık sallamaya devam ettim
Genellikle yatay yani emzirme pozisyonuna gelince ağlıyor kafasını itiyor bu aşamada onla konuştum sallamaya devam ettim sonra kendi meme bi şekilde kavradı ve uyku moduna geçti
Tabi uyurken aktif bi emme yapmıyor bu aşamada ayaklarıyla oynuyarak yarı uyanık tuttum ezirebildiğim kadar emirdim ve uyudu daha sonra uyandığı an aynı sersemlikle tekrar memeyi verdim ve ya uykuya devam etti yada emdikten sonra uyanmak istedi 2 saat sonra aynı işlemleri tekrarladım
Tabi oğlumda olayı çözdü bu arada yatak odasına girer girmez ağlıyor önce ya emmek istemiyor yada uyumak veya ikiside bilmiyorum ama ben hiç vazgeçmedim lütfen sabırlı olun sizde çok zor bi durum ama sabır önemli
Diğer anneler memeyi açıp hemen veriyor ben hala emzirmek için 1 saat uğraşıyorun
Umarım bu uğraşlarda bir gün geçecek
Ben bu deneyimi sizinle paylaşmak istedim tabiki her bebek aynı değil ama ben araştırmalarım sonucu en etkili yöntemleri uyguladım bi duşa girmedim oğlumla meme reddine çok iyi diyorlar ama oda zor olur ya her emzirme zamanı nasıl duş alalım
Biraz uzun oldu ama belki başka bir anneye yardımı olur iyi günler diliyorum 🙏🙏