Merhaba arkadaşlar, 1 haftadır süre gelen göğüs yaram vardı ve artık kanama halini almıştı, süt çıkış yeri kan toplamıştı. Dayanılmaz bir acıydı ve artık bebeği emzirmek anksiyete haline gelmeye başlamıştı. 2 gün önce göğüsümde Mastit meydana geldi ve gerçekten öleceğimi zannettim. Neler yaptığımı altta maddeler halinde yazacağım. Biliyorum ki benim gibi bu durumdan muzdarip çok anne var inşallah sizlere de iyi gelir.
Öncelikle Mastit olduğum için doktorum ilk sütü dökmem gerektiğini söyledi ve makine ile sağıp döktüm. Sonrasında çok fazla araştırma yaptım ve bir çok şeyi birleştirdim.
Yara olan göğüsten emzirmedim ve makine ile sağım yapmadım. Çünkü makine göğüs ucuyla boşaltım sağladığı için yine göğüs ucu açılıyordu. Elle sağım yapıp biberon ile besledim.
Göğüsü devamlı açık tuttum sütyen takmadım.
Sık sık anne sütü ile sildim.
Madecassol krem ve fito kremi sürüp en az 3 saat beklettim.
Duşta ılık suyla masaj yaptım.
Ve gözle görülür kapanma gerçekleşti. Az önce bebeğimi yara olan göğüsten emzirdim evet acı var hala ama artık katlanılabilir derecede. Bir kaç gün daha krem ve sütyensiz devam edeceğim. Geçeceğine inanıyorum.
Bebeğinizi emzirmeden ve emzirdikten hemen sonra göğüsünüze anne sütü sürün, emzirme sonrası süt kuruduktan sonra lansolin krem.
İnşallah faydasını görürsünüz