uynakbalina burda da öyle ilk kontrollerde yapıyorlar ama sonra yapılmıyor. Adı üstünde doktor kontrolü. Doktor kulağına da bakıyor bakıyor muyuz? Erkek bebeklerin testislerini sıkıyor sıkıyor muyuz? Yatar haldeyken Ayaklarını yukarı doğru kaldırıyor her kontrolde devamlı bunu yapıyor musunuz bacaklarını kurbağa pozisyonunda bastırıyor daha sayayım mı? Doktorların her yaptığını yapıyorsanız okeyim. Bu hareketler bazı gelişimsel eğrileri kontrol etmek için var. Eğer google a yazarsanız görürsünüz ilk birkaç ay bebekler yürüyor bile. Sonra bu refleksleri de kayboluyor. Ama bunların hiçbirini bizim yapmamız gerekmiyor. Doktor yapmamız gerekenleri zaten söylüyor bırakında insanlar zilyon tane yapmamanız gerekenleri saymasın. Ya da en iyisi söyleyelim kapıya burda yapılanları evde denemeyiniz yazsınlar. Allah aşkına çocuğu zamanından önce oturtmayın bastırmayın diye her yerde yazıyor kulak göz mü kapatıyorsunuz bunlara.