chicharitoo Merhabalar. Bebeğim 6 aylık olacak ama oturmuyor yani desteksiz bile öne atıyor kendini? Ek gıdaya ne zaman başlamalıyım ? Yatan çocuğa ek gıda verilir mi bilemedim? Su olayı var bir de kafam karıştı. Siz neye göre karar verip başladınız? Yardımcı olursanız sevinirim.
Bssraa2 chicharitoo benm bebeğimde öyleydi başladık ek gıdaya sorun olmaz kucağımda oturtup yediriyordum
Elfgrn chicharitoo Biz de ek gıdaya yeni başladık 4 gün sonra tam 6 aylık oluyor daha doğru düzgün bir şey yediremedim hiçbir şey kabul etmiyor suyu da biberona koydum o şekilde veriyorum normalde biberon kabul etmiyor ama en azından hiç yoktan o şekilde içirebiliyorum
Meva23 chicharitoo biz 5 ay 11 günlüğüz başladık başla bişey olmaz sonuçta taneli yemek sokmican ağzına ezip birer kaşık tattırcan okadar
0000Bahar chicharitoo doktor kontrolünde başlamasının bence canım bizde yoğurt elma suyu havuç suyu ile başlatmıştı doktor ama pek kabul etmedi sonradan 3 gün kuralı ile kabak havuç patates falan verdim sonraları çorba vs verdim
Meyra64 Benim de kızım 4 aylık doktor 4. Ayda yoğurtla başla dedi oturtmaya da korkuyorum erken diye başka bi doktorla görüşeceğim bence sizde kafasını yastığa koyup dik durmasını sağlayarak yedirebilirsiniz
chicharitoo Elfgrn suyu ne kadar içiriyorsunuz? Bir ölçüsü var mı? Benimki de dudak pötürdetiyor. Büyük ihtimal kabul etmeyecek😫
Httrkmn Elfgrn biz de 4 gün sonra 6 aylıgız 😍 Ben gelecek ay işe başlayacagım için bi süredir deniyorum blw üç gün kuralı vs… ama yediremedim yogurtla karıstırdım sebzeleri yine yemiyormyogurdu bile cıkarıyor. Biz de oturamıyorux öne dogru düşüyor pusettennde kendini kaydırıyor. Meyvelerin tadı oldugu içni meyve süzgecinde veriyorun onları yiyor ama sebzeleri yemiyor
Bssraa2 chicharitoo sebzeyle başladık tatlı patates ile başladım havuç kabak tazr fasülye bezelye fln tadım yaptırdım şuan 8.aya giricek kendi yediğimiz her yemeği tuzsuz şekilde bebeğime yapıyorum mesela bugün mercimek yaptım :) yağı damlatmanız şart değil ama organik doğal zeytinyağı ise damlatmanız iyi olur hem kilo alması açısından hem de kabızlık olmaması açısından ben her yemeğine zeytinyağı damlatıyorum ılıyınca :)
Mine16 chicharitoo Başlangıçta tadım ile başlıyoruz 1 hafta boyunca tek öğün olacak şekilde tadım yaptıracaksın Yoğurt havuç kabak elma armut muz püreleri Birde instagram da ekgida.gunluğum diye bir sayfa var çok güzel menüler paylaşıyor hemde aylarına göre ek gıda tarif kitapları da var alabilirsin
cigdem- chicharitoo genelde kabızlık yapmasın diye 1 çay kasigi yada tatlı kaşığı ile zeytinyağı damlatıp veriliyor gıdalar
Ebrarozturkk chicharitoo benimde bebeğim 10 aylık ve su içireyorum😩 bardakla içiyodu ama artık kabul etmiyo kaşıkla da reddediyo çaresiziim😞
Elfgrn chicharitoo ölçüsü yok canım valla biberonda sabahtan akşama hiç ölçmedim ne kadar içiyor ama azda olsa bir yudum da olsa içiriyorum göz kararı yani
1koalannesi Meva23 aynı gün doğmuş bebeklerimiz 🥹 neyle başladınız ve neler versiniz şimdiye kadar ? Ben daha başlamadım beş buçuk aylık iken başlamayı düşünüyordum, bir de benim de bebeğim daha oturamıyor , kucağımda oturtuyorum bazen
Jsjshsh chicharitoo suya çok takılmayın diğer konuda yorum yapamam ama 9 aya kadar su verdim sayılmaz bile onun yerine emzirdim 9 ayda düzenli su vermeye başladım onun öncesi yumurta sarısı yedi diyelim ağzını temizlemek amaçlı bir kaç yudum doktorumda aynısını söylemişti bir çok uzman görüşü de bu yönde
Aygulerdogan Bizde beş buçuk aylıkken başladık ama hiç üç gün kuralı ya da yoğurtla başla diye bişey demedi doktorumuz. 2 ana 2 ara öğünle başladık hatta şimdi 6 ay 11 günlük dün pirzola verdim eline 😂 yasaklı besinimizde yok bakla patlıcan ve mantar haricinde. Çilek kivi verdim geçen hafta hatta. Kıyma da veriyorum ya sıkmayan doktor candırrr. Tabi bal salça inek sütü beyaz peynir kaşar peynir kuruyemiş vsvs de vermiyoruz henüz
27CHN Aygulerdogan bende çakışan anneyim erkenden başlatmam gerekiyor ek gıdaya sürecinizi anlatır mısınız 😊🙏🙏🙏
pembeayakkabilikiz Aygulerdogan ay bizde 5 ay 11 gunluguz ben sabahları arada çok az bisey beyaz peynir veriyordum alerji olur diye mi vermiyorsunuz ? Doktorumuza bu hafta gideceğiz ek gıdaya başlayacağım ama merak ettim smdi yanlış mı yaptım diye
Gmzkyr Aygulerdogan bizdede var öyle bir doktor 😄 patlıcan ve bakla harici dedi bizede. Tadımı biteni bir çay bardağı yiyebilir , 3 öğün yedirebilirsin dedi . Bizde başladık bir yerden tadım yapıyorum diğer taraftan tadımı bitenleri yediriyorum gayet iyi gidiyor . Bunay sadece sebze meyve ve yoğurt olacak önümüzdeki ay bakliyat vs dedi sizinde öyle mi
Deletedmom_116 2 hafta sonra 5.5 aylık olacağız doktorumuz yoğurtla başka 15 gün sadece yoğurt ver dedi, 6.ay kontrolünden sonrada ek gıdaya başla dedi :)
GayeAlparslan chicharitoo 6 aylıkken 8 günlük oğlum hala oturmuyor ek gıdaya 4 aylıkken başladık çoğu şeyi yiyoruz artık
Hilaltavuz GayeAlparslan benim oğlumda 4 buçuk aylık tadımlara başladık kilosu az olduğu için erken başladık şu veriyor muydunuz bide tadımlardan sonra çorbalara mı başladınız acaba ?
Seevgii Bssraa2 merhaba. Kabak patates havuç meyveler falan hepsini yedi ancak taze fasülyeyi nasıl vereceğim bilemiyorum siz nasıl verdiniz?
Ayfa1608 chicharitoo benim kızım 4 ay 4 günlük. 1 haftadır kaşık mama bebe bisküvisi yoğurt meyve püresi veriyorum
Aybuke_ Ayfa1608 bnde 4ay 9 gunluk bunları veryorum patates denedm sevmedi zorlamadım sora yine denıcem
annemioldumbensimdi_ Ayfa1608 ne kadar veriyorsunuz günde bunlardan bende kızıma 4 buçuk aydan sonra vermeyi düşünüyorum ama günlük dozu ne kadar olmalı bilmiyorum anne sütüyle birlikte
YaseminAsel chicharitoo ben kızıma beş aylıkken tadımlara başladım ve desteksiz oturamıyor oturtunca başını komple ayaklarıyla birleştirene kadar eğiliyor. İlk zamanlar pusetinde yedirdim zaten tattırıyorsun çok yedirmiyorsun. Ayrıca desteksiz oturma dokuzuncu ayda falan da olabiliyormuş. Şimdi altında aya geçtik hala desteksiz oturamıyor mama sandalyesinde yediriyorum artık hala başını öne eğiyor dikkatini yukarılara çekmeye çalışıyorum bazen alnından geriye doğru tutuyorum başını su falan verirken. Bir de kemerli olan mama sandalyeleri var o daha rahat kayınvalimdekinde oturtum kemeri sıkıyorum eğilemiyor
Guneyinannesii chicharitoo ben 6 aylıkken başladım oturamıyor kafası düşüyordu kendi kucağımda yedirdim bir kaşık iki kaşık tadımlık zaten. Tam anlamıyla yemek yemeye başlayana kadar oturur. Şu an 10 aylık her yemeğimizi yiyor tuz katmadan ayırıyorum ona. Su sormuşsunuz ben 4 aylıkken suya başladım damla damla. su çok önemli özellikle yaz gününde çok içiyorlar. 6. Ayda bir biberon su içiyordu günde. Yarım çay bardağı falan içebilir bence bebişiniz
1tostos22 chicharitoo ek gidaya gecis icim 3 kriter var bu kritleri saglanadam baslanmasini pek dogru bulmuyor doktorlar. Yemek icin hevesli olmasi ,destekli yada desteksiz oturabilmesi ve dogum kilosunun yaklasik iki katina cikmasi.Oturabilmesi allah korusun herhangi bir durumda ogurebilmesi ve oksurebilmesi icin onemli bence doktorunuzla bir gorusun bu durumu.
Hmom Ebrarozturkk alistirma bardaklari oluyor onlarla ya da pipetli bardaklarla deneyebilirsiniz . Sade su icmiyorsa karadut özünü karistirip içerebilirsiniz ya da biraz meyve suyu karisitirip(dr umuz söyledi) yahut ihlamur vs. Ya da soguk su ya da ilik su deneyebilirsiniz hic olmadi suyunuzun markasini degistirin bebek sularrindan alin belki onun tadini sever. Mutlaka kilo basina 20ml icmesi lazım