melike100412 konuşma zamanı diye bir kitap vardi, onun çok faydasını gördüm ben. Fisher Prince markasının mikrofonu vardı. Mikrofona bı şeyler söyleyince kaydediyor birkaç saniye sonra onun söylediği şey kendi sesiyle tekrar ediliyordu. O da çok işe yaradi. Mızıka aldım onu çaldı. Balon aldım onu şişirdi. Üfleyerek baloncuk yapılan oyuncak var ya onu aldım bol bol onu oynadı. Şimdi diyeceksiniz bunların konuşma ile ne ilgisi var. İnanın çok var. Yegenimde bir ara kekemelik başlamıştı. Dil terapistine gittiler o önermiş. Ben de kendi oğluma uygulamistim iki yaşındayken. Kelime sayısı direkt arttı. Ama gün içinde çok konuşuyordum ben onunla. Yaptığım her şeyi anlatıyordum. Gördüklerimiz, yaşadıklarımızla ilgili hep cümleler kuruyordum. Sonra konuşmaya bir başladı pir başladı. Şimdi susturamiyoruz. 😁kelime haznesi ve kendini ifade etme yeteneği de yaşıtlarına göre çok önde.