Saricizgilibeyazev merhaba biraz geç gördüm ben postunuzu ama okuyunca yazmadan duramadım. Benim oğlum da süt alerjisi oldu. Ben oğlum 20 günlükken farkettim. Yüzü kızarmaya başladı kulak arkaları kabuk kabuk oldu egzama gibi. Evet kakasıda sümüksüydü gürültülü kaka yapıyordu gaz problemi oldu. Ben bunu araştırdım sonuç olarak süt alerjisi olduğunu anladım doktorumuza gitmeden 10 gün önce (pandemi dönemi dolayısıyla pek çıkamadık biz dısarı) ben inek sütü ve süt ürünlerinin hepsini yemeden kestim ( insan aç kalıyor biraz ama) yumurta kuruyemiş susam tahin bunları da yemeyi bıraktım. Tedavimi kendim uyguladım ama sadece peynir yoğurt süt susam vs bunları yemeyi içmeyi kesmiyorsun yiyeceklerinin içinde de bulunmayacak bunlar mesela kek içinde süt yumurta var yemiyorsun tereyağı yemiyorsun yoğurtlu çorba içmiyorsun kurabiye bisküvi vs aklına gelebilecek herşey. Patates zeytin ekmek ile besledim aylarca. Baktım iyileşiyor bu seferde herşeyi yemeyi kestiğim için alerjinin neye olduğunu bilemedim tabi. Doktorumuza gittik ona anlattım durumu yapılması gereken herşeyi yapmışsın bravo sana dedi. Ve bir diyet merdiveni uygulaması verdi bana. Alerjinin hangi beşine olduğunu bulmak için. İlk 3 gün günde r ee tane betibör bisküvi yedim diğer 3 gün için içinde yumurta olmayan ama süt olan kek yedim. Sonra 3 gün tereyağı yedim ekmeğine sürerek. Sonra poğaça yedim içinde peynir olan sonraki 3 gün normal peynir yedim sonra yoğurt yedim en son 3 gün ise 1 er barsak süt içitm. Çiğ süt yani normal. Baktım ki süt biraz kızartacak çocuğu kestim yine. Bu sefer sütsüz seyler yedim içtim içinde yumurta olan. En son haşlama yumurta yedim en sonra 3 gün yediğim haşlama yumurta da kızartacak gibi bu sefer herşeyi bira biraz yemeye içmeye başladım. Ve bizim geçti çok şükür. Doktorum bile şaşırdı nasıl yaptın bunu nasıl yiyoaun şuan be çocuğuna birşey olmuyor maşallah dedi. Şimdi herşey yiyorum oğlum şuan tam 7 aylık ve onada yediriyorum hiç birsey olmuyor çok şükür geçti. Eğer bira dişini sıkmazsan o alerji çocukta kalır ve ek gıda döneminde daha çok zorlanırsın. Yünlü seyler cildine temas etmesin mustela nin bir kremi var böyle alerjik bebekler için doktorum söyledi aldım çok da işe yaradı açıkçası. Alerji testi için de 6 aydan önce yapmıyorlar bilgin olsun. Bol bol su iç emzirmekten korkma geçecek emin ol. Çok geçmiş olsun 🙏🙏