Ballloglum Oğlum daha 22 aylık, 18-29 aylıkken terapiste götürdüm ben ve kelime sayısının az olduğunu ama her çocuğun gelişiminin aynı olmadığını bir sürü faktörden etkilenebileceğini söyledi. Kelimesi az olmasına rağmen bizimle çok iyi bir iletişimi varmış, terapist ile de kısa sürede kaynaşıp oynamaya başlayınca sorun olmadığını söyledi. Şunu söyle, bunu söyle diye tekrarlatmaya çalışmayın, oyun içinde konuşmasını teşvik edin dedi. Daha çok şaklabanlık ve çoşkulu şekillerde konuşunca dil gelişimi hızlandı ama hala öyle bir sürü anlaşılır kelimesi yok. Baba, Karga, Nene, Mama, Kaka, Kedilerimizden birinin ismini ve bazı İngilizce renkleri ve bazı fiilleri söylüyor, no(hayır) car (araba) water-wawa (su) bunları da biliyor ama canı isterse kullanıyor. İngilizce konuşmasının nedeni eşimin yabancı olması ve çift dilli yetişiyor olması.
Ama terapistin söylediği, hayvan seslerinden tutun, belli şeylere tutarlı sesler çıkarıyorsa, bunlar bile kelime sayılıyor. Gölgeye gekki diyor mesela, her gölgesini gördüğünde gekki diye gösterip mutlu oluyor haliyle o da bir kelime sayılıyor. Bu saydığım kelimelerin neredeyse hepsini son 1-2 ay içinde söylemeye başladı bu arada.
İkiz kızları olan arkadaşım var, 2.5 yaşındalar, biri bül bül gibi şakıyor, diğeri daha 2’li cümle kurmaya yeni yeni başlıyor. Aynı ortamda büyüyen ikizlerde bile fark var, kafanıza takmamaya çalışın.