Kbraoguz ben de tam 30. Haftada 1800 gr doğurdum, 32 gün küvezde kaldı. 2500 civarı olunca taburcu edildi. Kendi başına emmesi, tuvaletini sorunsuz yapabilmesi, solunumda sıkıntı olmamasına bakılıyor anladığım kadarıyla çok standart bir gün sayısı yok, sizin daha kısa bile olabilir canım 😊 çok zor biliyorum, ben de hep buraları okur moral bulurdum.
Sana naçizane vereceğim ilk tavsiye bol bol sütünü sağıp saklaman olur, hastaneye götürüyorsan da çok fazla götürmemeye bak, ben o hatayı yaptım torba torba sütüm kaldı, helali hoş olsun ama ben çok zorlandım 😁 senin de bebişin eve gelince daha çok ihtiyacın olacak.
İlk bir sene ilave özel muayeneler oluyor, biz çocuk nöroloji ve kardiyolojiye ayrıyetten de rop muayenesine götürdük, ama dediğim gibi bir sene içinde toplasan 2 şer kere gitmişizdir bunlara. ROP zorunlu olacaktır kesinlikle sizde de. Tedbir amaçlı mutlaka gidin.
Bir de doktoruna mutlaka şunu sorun, evde yaptırmamız gereken bir egzersiz var mı? Nöroloji doktorumuz bize 32 hafta altı doğan bebeklerin kesin olarak fizyoterapiye gitmesi gerektiğini, ama evde bazı egzersizleri yaptırırsak buna gerek kalmayacağını söyledi, çok şükür öyle de oldu. Egzersizden kastım şu şekilde, oğlumun sağ tarafında beyinde kanama alanı vardı, biz sol ayağına masaj yapıp bileğini hareket ettiriyorduk ya da sol eliyle oyuncağa uzandırmaya çalışıyorduk gibi.
Sonuç olarak; su an büyüdü, çocuk doktorları biz söylemesek prematüre olduğunu düşünmüyor bile, artık söyleme gereği de duymuyoruz, erken doğan bebekler gerçekten savaşçı doğuyor ve hem zeka olarak hem de fiziksel özellik olarak yaşıtlarını geçiyor annesi ♥️