Asabidegilim11 Valla canım ben öyle şeylere hiç takılmıyorum .İnan ki halkaları geçiriyormuş ,bay bay yapmıyormuş ,işte bilmem hayvan seslerini çıkarmıyormuş .Her çocuk kendine özeldir bunu bir anlayın .Benim oğlum bay bay yapmaz mesela sevmiyor yap diyince ııı diyor istemiyor zorla yaptıramam ya .Kelimeleri çok ,sürekli birşey diyor evin içinde konuşma halindeyiz .Birkaç kitabı var 6 aylıkken almıştım onlar var hala .Ben çocuğu ufaklıktan sürekli birşeyler alayım çocuk hemen öğrensin geri kalmasın diğerlerinden diyen anne değilim .Çünkü zaten o kitaplardan değil o zamanı gelince öğrenecek zaten.Yeter ki anne baba ikisinde telefona gömülüp çocuğu ihmal etmesinler .Oğlumun çokta oyuncağı yok ,az var .Bu etkinlikler de yeni moda oldu .Zaten zamanı gelince motor gelişimi de tamamlanacak,zihinsel gelişimi de tamamlanacak.Bazı anne babalar var çocukları yakalarından düşsün diye tv açıp hapsediyorlar yüzlerine bakmıyorlar.Evet bu gibi ailelerde çocuk belki bir şekilde geriden gelebilir gelişimi .Ama herhangibir sağlık sorunu olmadığı sürece aşırı aşırı öğrensin alayım şunu yapsın bunu yapsın neden böyle yapmıyor onun çocuğu yapıyor gibi kıyaslamaya lütfen girmeyin siz yorulduğunuz gibi çocuğunuzu da motor gibi yetiştiriyorsunuz .Yarış atı değil çocuklarımız .Maalesef bu aslında sizlerin bizlerin değil annelerimizin suçu.Bende ufakken Hep bir kıyaslama ile büyüdüm ama çok şükür kendim çocuğuma öyle yapmıyorum.İstediği şeyi istediği zaman yapsın .Zaten biz evde yemek yedikçe her lokmasında babasıyla alkışşşş yapıp gülüyoruz.O birşeyler dedikçe bizde ona sürekli cevap veriyoruz .Onunla oyunlar oynuyoruz mesela .Bunlar bile yeter onlara inanın ki.Bir anne babanın çocuklarına bay bay yapmasından daha çok merhamet göstermesi lazım inanın ki .Şuan ki dönemde birçok başarılı çocuk anne baba sevgisi alamamış eksik büyüyen çocuklar .