1bussra merhaba benim oğlum da 23 aylık, göz teması çok iyi hem bizle hem yabancılarla, ortak dikkat çok iyi bişey görmesin hemen bize de göstermek için uğraşır, işaret parmağını 14 15 aylıkken aktif kullanıyor, vıcüdunun bütün bölümlerini uzun zamandır gösteriyor, şarkıların ritmlerine göre dans ediyor, çocuk şarkılarının sözlerine uygun dans ediyor, komut almamız çok iyi erken yaşta 15 ay civarı çok iyi komut almaya başladı, yabancılara Gülümser bize Gülümser hatta komik bişey yaptığımızda kahkaha atar bi daha yapalım diye uğraşır, babası işten gelince kapıya koşar sevinir heyecanlanır ama gidip sarılmaz hemen şımarır, bu aralar oyuncaklarıyla oynarken ismiyle sesleniyorum bakmıyor dikkatimi bu çekti, ama diğer zamanlar genelde bakıyor, bu normal mi ? Bir de konuşmamız bizim de geri, anne baba dede mama Alo hayır dayıya diya, ablaya aba, arabaya abba, of, çiş, baba nerde deyince iş, diyor. Mesela baskıcısı geldi dün yeni tanıştılar, baskıcısı ilgilenirken baya iyi anlaştılar karşışıklı oyun oynadılae hatta ona aba dedi. Sonra Ayağında salladı uyuttu bakıcısı… güzel uyumluydu… sadece heyecanlanınca ellerini kasıp açıp kapatıyor, bu aralar oyun oynarken seslenince bakmıyor ya da geç bakıyor, bir de kelimemiz az gibi… ama bizimke sözsüz iletişimi süper… akranlarından parkta kaçmaz evde oynar, ama dışarıda uyaran çok olduğu için kendi takılır ama çevresinin farkında çocuktur bazen çocukların peşinden koşar, koşup yakalasın diye uğraşır, hadi oğlum kardeşe git sarıl dediğimde yanına gider yüzüne bakar dokunmaya çalışır karşıdaki pas verirse dokunur ama karşıdaki yüzüne bakarsa oda onu izler… bizim durum böyle… sizce bi sıkıntı var mı