Meri-Meri ben kendi ölçülerimle yazayım, bayağı çıkıyor yani kazan kadar. eğer az kişiyseniz siz yarım ölçü yapın
500 gr buğdayı su berraklaşana kadar ova ova yıkayın.
tencereye koyup üzerine 4 lt kadar su ekleyip geceden kaynatın. 3-4 dk kaynayacak sonra tencerenin ağzını kapalı bırakarak sabaha kadar buğdayların şişmesini bekleyin.
500 gr nohut ve 500 gr kuru fasulyeyi de o gece suya koyun. sabah kalkar kalkmaz bu ikisini ayrı tencelerde çatlayana kadar haşlayın.
sonra içinde buğday olan asıl tencerenizi ocağa alın ve kaynatın, su üzerini 1 karış geçecek, eğer azalmışsa buğdaylar kaynadıktan sonra kaynar su ekleyebilirsiniz.
buğdaylar çatlayıp, dişinizle baktığınızda hamur gibiyse hiç dirilik kalmadıysa nohut ve kuru fasulyeyi içine ekleyin. yarım kilo kuru üzümümde ekleyip 15 dk bu şekilde pişirin
15 dk sonunda 250 gr ince ince doğranmış kuru kayısıyı ve 75 gr kuş üzümünü içine ekleyin. 1 çay bardağı süt, ve yarım çaybardağından biraz fazla yıkanmış pirinci de içine ekleyin. kenarda bit cezvede 10 adet karanfili kaynatın, taneleri içinden alıp suyunu aşure tenceresine dökün. 1,25 gr şekeri içine dökün. eğer tatlı seviyorsanız 1,5 kilo da olabilir.
suyunun tadına bakın bayağı şerbet gibi olucak ilk başta çünkü durdukça bakliyatlar şekeri emer.
bu şekilde 15-20 dk daha kaynatıp altını kapatın. eğer suyu çok akışkansa tekrar pirinç ekleyebilirsiniz.
altını kapattıktan sonra ince doğranmış 250 gr inciri de ekleyip kapağını hafif aralayarak dinlendirin.
eğer fındık fıstık koyucaksanız kuru üzüm ve kayısılarla beraber ekleyebilirsiniz
şimdiden afiyet olsun 🌸
bu arada böyle detay olduğuna bakmayın çok kolay oluyor, ben 2 kere yaptım bir hafta arayla 🙈