Merhaba anneler … Neden bilmiyorum ama böyle bir post açasım geldi çünkü beni.bilgilendiren kimse yoktu hep kendim uğraşlarımla arastirmalarimla deneyerek buldum gördüm her şeyi.. kisa bir açıklama yapacağım..
Biz artık 9 aya doğru gidiyoruz bunca zaman diliminde ilk 3 ay top patlasa uyanmiyor yaninda sesli konuştuk sesr alışsın diyr kısık sesle konuşmadık ya da iş vs yapmamazlik etmedim.. Bu zamana kadar desteksiz baktım gece gündüz. Lohusa depresyonuna girdim iğrenç şeyler yaşadım doğum sonrası bundan dolayı kimsenin desteğini istemedim… ama siz isteyin çünkü tek başına çok zor olabilir sizin için.
diğer konu sallamak
Ben doğduğu günden beri hiç sallamadim çünkü karnimizda sallayarak alismiyor ve siz neye alistirisaniz öyle gidiyor emin olun. karni tok altı temiz olduğunda gazı vs de yoksa zaten uyuması için sebep olmuyor. emzik alirsa sadece uykuua dalmak için verebilirsiniz çünkü uykuya dalmayı kolaylaştırıyor ben öyle yapiyorum ( yoksa beni emerek uyumak istiyor ) ve ninni açıyorum poposuna pispis yaparak uyutuyorum Los ortamda. velhasıl kelam bebeklerimiz biz naparsak ona hemen alışıyor çok dikkatli olmaliyiz. eğer bu ağlıyor uyumaz diyip direk sallamayı seçerseniz yillarca bile sallamak zorunda kalabilirsiniz…
Sürekli temas halinde olun ilk 3 ay özellikle sizi o kadar çok istiyorlarki ağlamasınin sebebi duygusal ihtiyaç bile olabilir.. ben ilk zamanlar hep göğsüme doğru yüzü bana dönük olacak şekilde ten tene uyuttum.. biliyosunuz ki özgüven açısından bu çok önemli..
geceleri yatmadan bir kaç saat önce banyo yaptırın aman hasta olur yaptirmiyim demeyin unutmayın bebekler sıcaktan hasta olurlar soğuktan değil.. (Banyo yaptirdiktan sonra ilk önce giydirirken şapkasını takın çünkü kulaktan üşütür yeni doğan bebekler) klima vantilatör hasta etmez odanin nemi ve sıcaklığı olması gerekense ( nem 40-60 arası sıcaklık 22-24 arası ideali ) Allah’ın izniyle hiçbir seycik olmaz.. direk bebeğe size soğuk vurmadigi sürece.. çünkü sicaktan daha sık uyanirlar terleyip rahatsiz olurlar nasıl biz oluyorsakk.. ( Biz sürekli açıyoruz kapılarda açık oluyor her yere serinlik geliyor, bebeğin odası zaten ayrı yerde klima odasında değil)
şimdilik aklima gelen bunlar, tecrübelerini diğer annelerde paylaşırsa sevinirim… ışık olsun diğer yeni annelere 💕
sormak istediğiniz diğer soruları yazabilirsiniz cevaplarız seve seve, mutlu günler 🥰