Merhaba 8 aylık çocuğumla ilk 19 saatlik yolculuk yapmıştım aktarmalıydı ama yine de 14 saat uçakta geçmişti toplam. Şimdi 1 yaşına gelince tekrar bir o kadar yolumuz olacak. Emzirmek bir avantaj aslında ama onun dışında bizim bebeğin eşyaları dışında bir aktivite çantamız oluyor genelde. Bu yolun uzunluğuna göre değişiyor. Sevdiği oyuncaklar(bunlar uçağın asasında sürebileceği araba olabilir),stikerli kitaplar oluyor. Fosforlu çubuk almıştım uzun yolculukta bence her yaş için dikkat çeker onları şişenin içine falan koyuyorsunuz, karanlıkta parlıyor. Kesinlikle yastık(bunun da kılıfının içine bez koymuştum alandan tasarruf edersiniz) ve atıştırmalıklarımız yanımızdaydı(biz gerber,hipp falan tercih etmiştik ama sizin bebeğiniz büyük onun sevdiğine göre sekillendirebilirsiniz). Termosa su koyabiliyorsunuz ikinci kapıdan geçmeden çocuk olduğu için önemsenmiyor. Meyve suyu,karadut özü falan hazırlayabilirsiniz. Postit kagıtlardan alıp yapıştırma yapabilirsiniz veya şu çocukların değişik vakumlu yapıştırdığı zeka oyuncakları var onlardan varsa alabilirsiniz. Önerilmiyor ama kalkışlar ve inişler dışında çocuğunuz çok huzursuzlandıysa gel “elini yüzünü bir yıkayalım,uçağın tuvaleti varmış biliyor musun?”diyerek kısa bir yürüyüş yaptırabilirsiniz. En önemlisi sizin stresli olmamanız çünkü çocuk bunu alıyor ve hemen işliyor kendine. Şimdiden iyi yolculuklar ☺️