KLbRaa 18 aylık bir bebeğin bu davranışlarını şımarıklık olarak görmek ne kadar doğru bilemedim. Benim oğlum belki bu anlattığınızın on kat fazlasıdır ama bana gayet normal geliyor 😅 yani henüz dünyayı yeni yeni anlamlandırmaya, herşeyi sıfırdan öğrenmeye çalışıyorlar. Olgun davranmalarını beklemek anormal olmaz mı? Farklı bir açıdan bakmayı deneyin. Şımarıklık olarak değil de gelişiminin bir parçası olarak görmek belki sizi bir nebze rahatlatır. Şu an kendisini tam olarak ifade edemiyor. Sizin anladığınızdan daha fazlasını ya da bambaşka bir şeyi anlatmak istiyor belki ama yapamadığı için üzülüyor. Oyuncakları amacına uygun kullanmayı bilmiyor ya da bu onu heyecanlandırmıyor ama attığında çıkan ses veya onun yere düşüşü çok ilgisini çekiyor. Canı istemediğinde yemek yemiyor çünkü neden yemek yemesi gerektiğini bile bilmiyor. Hele kendi başına döke saça da olsa bişeyleri yiyebilmek onun için tam bir keşif. Otorite kurmaya çalışmak onu kısıtlamak bir çözüm olmaz aksine ikinizi de daha fazla strese sokar diye düşünüyorum. Tabi ki belli başlı sınırlar olacak ama bu yazdıklarınız dünyaya 18 ay önce gelmiş bir varlık için çok normal geliyor bana. Biraz onun penceresinden bakmayı deneyin. 😊