petitonunannesii gelişimi gayet normal görünüyor annesi, dili de elbet çözülecek dert etme lütfen.. benim oğlum 19 aylıkken hiçbir kelimesi yoktu sadece kuzenleriyle 1 ay kadar kaldığı için su demeyi öğrenmişti onun dışında komut da almazdı çoğu zaman sosyal değildi akranlarıyla oynamazdı psikiyatriye götürdüm dil gelişimi geriden geliyor başka sorun yok dediler sonra pedagog bir arkadaşım vardı 1 ay kadar ilgilendi gözlem yaptı bir sorun görmedi konuşur dedi. ekran vardı hayatımızda onu tamamen kestim ve bolca ilgilendim 2 yaşında kelimeleri çoğaldı 2 buçuk yaşında cümle kurdu.. şimdi 4 yaşında normla yetişkinler gibi konuşuyor.. hatta bu sabah komşumuzla laflarken her iki oğlum da 4 yaşına kadar hiç konuşmadı dedi çok şaşırdım, kelime dahi söylemiyorlarmış ama şimdi 6 yaşında inanılmaz akıllı konuşkan ve sosyaller sürekli parkta arkadaşlarıyla oyun kurup eğleniyorlar.. yani bazı şeyler genetik ve eğer gelişimi normalse konuşma için biraz daha bekleyebilirsin