Bahar47 Kesinlikle 6.ayda başlanması gerektiğini düşünüyorum ama bebeğim ne sagdigim sütü iciyor ne de mamayı. Dün doktora gittik ek gıdaya geç dedi ama daha bebegim 4.5 aylık 5. Ayı bekleyeyim diyorum . Ek gıda için önerileriniz neler neyle başlamalıyım ? Yardımcı olur musunuz tecrübeli anneler 🌺
Annekuzusu3443 Bahar47 ilk evde mayalanmiş yogurtla baslamami soyledı doktor 3 gun kuralıyla sonra bu ayda yıyebbılegı sebzeler sonra meyvelerle sonra alarjisi olmayann besınler gozlemlendıkten sonra karişim corbalari
Daisyy Bahar47 ben 5 ayı doldurunca başladım bugün 4. Günümüz. Doktorumuz başla tadımlara dedi. Ben yoğurtla başlamadım yalnız. Çünkü her ne kadar fermente olmuş olsa da bir süt ürünü ve ben erken başlıyorum bu yüzden ilk başta yoğurt vermedim. Havuç ile başladım. 3 gün denedim herhangi bir alerjik reaksiyon göstermedi. Bugün patates denemeye başlayacağım. Sonra kabak. Sonra yoğurt deneyip meyvelere geçeceğim. Sonra karışım püreler çorbalar. Hayırlısı 😊
Selinmom Bahar47 6 ayı bekleyemedim bende kızım doymuyor gibiydi 5 ayda yogurt ve tadımlıklarla başladım 3 gün kuralıyla sebzeleri denetiyorum
Zeynebsmom Selinmom mesela ilk 3 gün yalnızca yoğurt ertesi 3 gün yalnızca havuç vs diye mi gidiyor yoksa diyelim 3 gün havuç verdik sorun olmadı ertesi 3 gün patatesi mi ekliyoruz içine yoksa patateside tek başına mı deniyoruz 3 gün boyunca 🙈 yani herşeyi tek tek mi yoksa sorun olmadığı taktirde iç içe ezip versek olur mu acaba ekleye ekleye kafamda deli sorular 😂😂😂 benimde kızım artık sütle doymuyor gibi geliyor 5 ay sonunda ek gıdaya geçmek istiyorum ufak ufak
gulay_atmc ay bitmeden vermeseniz daha iyi aslında. mama olarak hangilerini denediniz nasıl verdiniz? mamaya alıştırmanın birçok yolu var. benim kızım da çok mama seçti aptamili güzel içiyor ama. doktorumuz içine biraz pekmez meyve suyu vanilya şurubu filan katabilirsin de demişti. biberon yerine kaşıkla verdiğinizde de mi almıyor?
Bahar47 Esmaky şu an neler yiyebiliyor peki nelere alıştı merak ettigim 2 3 ayda çoğu şeyi yiyebiliyor mu bebekler
Miro Bahar47 ilk oğlum da tam olarak 6 dan sonra başladım ikinci oğlum da suan 5 ay 29 günlük henüz baslamadm sadece tatım olarak bir iki kez ev yogurtu ve meyvelern suyundan verdim tam 6.ayımız dolsun ebe kontrolümüz var öyle başlıycam nasipse ben cok ek gida taraftarı degilm anne sütü almasi cok ama cok önemli büyük oğlumu 2.5 yaşına kadar emzirdim bunu da emzircem insalalh rabbim nasip ederse
Daisyy Miro canım tencereye biraz su koydum üzerine çelik makarna süzgeci koydum üzerine dilimlediğim havuçları koydum kapak kapattım buharda pişirdim. Sonra yumuşayınca çatalla ezdim yedirdim. Ardından kaynamış ılımış su verdim çok güzel içti. İlk başta zorlanıyor ama ilk defa sıvı harici bir gıda yediği için.
gokalpkus Bahar47 benim bebeğim 5 ay 21günlük 2hafta önce tadımlara başladım 3gün kuralını uyguluyorum çünkü 6.ayda işe başlayabilirim o yüzden 6.ayda tamamen ek gıdaya geçsin diye tadımlara bu ay başladım
Bahar47 gokalpkus peki 2 hafta olmuş geceli şimdi ek gıda orani ne kadar veriyirusnuz bnede 7.ayda başlayacağım merak ediyorum 🤗
gokalpkus Bahar47 bi küçük kase yoğurt veriyorum öğlen. sonra sebze püreleri ikindide. meyvelerede yeni başladım genelde akşam yatmadan küçük miktarlarda meyve püresi yediriyorum ☺️ tabi karnını sadece yoğurt öğününde doyuruyorum onun dışında az az verip çok emmesini sağlıyorum
Esmaky Bahar47 corba,ari mama, yogurt,tavuk,meyve suanda bunlri veriyorm aklma gelen bnlar suanda cogu bebek ek gidayi hemen kabul etmiyebiliyor
z_eynep Bahar47 oğlum 5 aylık oldu yoğurtla başladım sonra patates havuç kabak meyveler zaten bunları birer hafta tattırması denemesi derken bu süreç iki ayı buluyo nerdeyse