Ayskem Oğlum 2 yaşını yeni doldurdu fakat konuşma olarak pek bişey söylemiyor sadece anneye a babaya baa gibi kısa kısa söylüyor yalnız dediğim her şeyi anlıyor sizin bebeklerinizde durum nedir yardımcı olur musunuz
Sebosunuzzz Ayskem eline telefonu çok veriyor olabilir misiniz acaba konuşma geriliği yapıyor çünkü canım anne🩵
Birbebetoannesi Ayskem oğlım 2 yaşına yeni girdi, bizde de kelime sayısı biraz az sayılır ama dr nun dediği 3 yaşa kadar tam konuşmasını bekleriz. ‘ Anne bak’ ‘Baba gel’ der. Ara ara.. kitap çok okuyoruz etkinlik falan ama bazen ne yaparsanız yapın çocık hazır olmayınca konuşmaya olmuyor malesef.
Ayskem Dolores henüz doktora götürmedim ama götüreceğim bu şekilde olursa her bebeğin gelişimi farklı olduğundan emin olamıyorum
Ayskem Sebosunuzzz eline sürekli telefon vermiyoruz aksiye oyuncaklarıyla oynamasına daha çok teşvik ediyoruz yalnız çevremizde yaşıtı bir arkadaş yok ondan mı diye düşünüyorum bir yandan da
Sebosunuzzz Ayskem onun en yakın arkadaşı sizsiniz erkek çocuğu geç konuşur derler ama genelde telefondan olurmuş yada emzikten sürekli iletişim halinde olun oyuncaklarla oynuyor bende kahvemi çayımı içeyim derseniz olmaz yine siz ilgileniyorsunuzdur ama böyle yapan maalesef çok ama korkmayın erkek çocuğu geç konuşur
Ayskem Grlnl kitapta okuyorum hatta kitaplardaki nesnelerin yada hayvanların isimlerini sorduğumda hangisi olduğunu felan gösteriyor
Ayskem Sebosunuzzz teşekkür ederim bilgilendirmeniz için mesela diğer odada olan bişey o nesne neyse istediğimde alıp getiriyor söylediklerimi anlıyor ama konuşma olarak pek kelime söylemiyor ve herşeyin kısaltmasını söylüyor belki aynı durumu yaşayan anneler vardır diye de bir yol izlemek istedim açıkçası
Ayskem Birbebetoannesi evet benim de düşündüğüm durum bu üzerine çok düşüp söylettirmek istediğim de de onu bunalttığımı düşünüyorum
Birbebetoannesi Ayskem Şöyle diyebilirsiniz. Oğlım artık sen konuşabilirsin büyüdün ben seni anlıyorum tarzı daha çok destekleyici ve güven verici şekilde 🌸 ben böyle söylüyorum arada..
Tatlisoglum Ayskem bizde iki yaşında yeni girdik 3 gündü anneyi güzel çıkartıyor çok çok şükür babayı söylüyor du zaten onun dışında 4 5 kelimesi felan bugün harflerden ii demesini öğrettim mesala sürekli k k diyorum oda diyor ama sonra unutyoe şuan çaan diyor çagan yani kuzeni Ben doktora götürmüştüm 2 yaşında getir demişti yine götüreceğim çünkü 5 kelimesi Cook az bende istiyorum artık herşeyi konuşsun inşallah tez zamanda hiç susmadigi zamanlarida göruruz
nilimsi Tatlisoglum 2 yaşına kadar ekran görmedi oğlum 26 aylık söyleyemediği kelime sayılıdır. Çok kitap okuduk sürekli farklı yerlere çıkıp herşeyi anlatıyordum. Ekran maruziyeti yoksa her çocugun gelişimi farklıdır ama en azından Bi 10 12 kelime olması gerekir diye düşünüyorum. Ama en iyisini Dr bilir
Ayskem Tatlisoglum inşallah bende az önce randevu aldım bi çocuk doktoruna danışacağım erken teşhis her zaman için iyidir yine de annelerimizin yorumlarını da göz ardı etmek istemedim
Tatlisoglum nilimsi hayvan sesleri felan kelimeden sayılırım mesala oğlum abla dede anne mama caan yıit ananne gitgit gidak tiktak tiktak havhav deh deh mömö aydede bunları söylüyor aklima gelenler bunlar dünde cikcik yapiyordu kuş diyince Ekran çizgi film izlemiyor açmıyoruz ama evde TV açık Normal kanal açık oluyor gündüzleri evde bir haftadır uyumadan önce kitap okuyorum daha yeni başladım buna onun dışında akranları çok yok ama 4 yaşlarında birsuru çocukla oynuyor kışın dışarı çıkamadık simdi hergun saat 7 de çıkarız kapının önüne akşam 10 na kadar oynatırim dışarıda bu yazı iyi değerlendirmem lazim sağlık ocağına gitttim konuşur dedi konuşmaya niyeti var dedi genetik olabilei mis bende geç konuşup bazı kelimeleri tam söyleyemiyorum
Ayskem Birbebetoannesi söylemek istediği kelimelerin doğrusunu her defasında tekrar ediyorum aynı şekilde söylesin diye ama o an diyorsa bile devamında yine kısa halini söylüyor
Nursena0606 Ayskem 2 yaşına henüz girmedi oğlum ama konuşuyor. Bir şeyi al getir derim tarif ederim yeri alır gelir. Meyve ister, şu ister, parka gitmek ister. Yeni huyu arabasına binip ekmek almaya gidiyorum der. Geldim der. Bence bi doktora gitmelisiniz.
Ece-Ege Ayskem ağustosun sonunda 2 yaşında olacak oğlum 4 aydır kesinlikle tablet, telefon ya da televizyon izletmiyorum. Kelime sayısı ve 2 li kelime sayılarında artış oldu. Sürekli kitap okudum ve oyunlar oynadım biz bu şekilde ilerledik. Tavsiye ederim. Bir de telefonunuzdan şarkı açın sizde eşlik ederek dans edin hoşlarına çok gidiyor ve bir bakıyorsunuz o da eşlik etmeye çalışıyor şarkıya
Bebegimm1 Ayskem benmkide öyleydi benm başka şeyden şüphem yoktu konuşmadıgı için 2 doktor gördü bir şey olmadıgını kreşe vermemi söyledi bende zaten oyun grubuna gittiğini söyledm o zaman genetik olabilir ailede geç konuşan varsa demişti şuan 2.5 yaşında kelime sayısı var dediklerimi tekrarlar ama cümle kuramıyor ben yine bi başka doktorla görüşücem böyle devam ederse çünkü çevremde yaşıtları hatta ondan küçükleri derdini anlatabiliyor sizde gösterin bakalım belki size farklı şeyler önerir
Ayskem Bebegimm1 doğru diyorsunuz bende bi hekime danışacağım en son sağlık ocağında ebe ile görüştüğümde dediği şeylerin kısa halini anladığınızı düşündüğü için tembellik yapıyor olabilir demişti
sarilokumumm Ayskem 26 aylık olana kadar kelimeler vardı yaşıtları konuşuyordu ve çok içerleniyordum teşvik ediyordum bişey istediği zaman anlamıyorum konuşarak söyle diye bol bol konuştum etkisi oldu mu bilmem ama 26 aylıkken bir anda 5-6 şu cümleler kurmaya konuşmaya başladı şimdi susmadan konuşuyor şükür
Ayskem sarilokumumm ya aslında derdini anlatıyor kendince karnı acıktığı zaman karnını gösterip buzdolabına gidiyor kapıda babasının terliğini gördüğünde babasının olduğunu anlatıyor ama direk baba demek yerine baaaa diyor ilk başlarda anne diyordu sonra aaa demeye başladı yani hep kısaltıyor dede diyor normalde ama dedesine seslenirken deee diyor
NmalkoC Ayskem benım oğlumda 25 aylık oldu 2 yaşına kadar tv açmadım kitap okudum sürekli ama gel görki elinde telefonla büyüyen yeğenim 20 aylıkken şarkı soyluyordu benım oğlum çoğu vakti karavanda insanlarla geçer çok aktiftir ve konuşma henuz yok insanlar bi öğrenmiş telefon televizyon yanı tek neden bundan ibaret sanıyorlar bu ay açıldı bizimki baya anne baba baaane su ya bu miyavlar havlar hoppa paakk der parka bebi meme falan herşeyi anlıyorsa bence bi problem yok benımkı geç acıldı sizinde öyle olur genetikte olabilir miş
Ayskem NmalkoC tabii ki herşey olabilir komşumunda oğlu var ben işimi yapabilmek için hep çizgi film vs izletiyordum diye anlatır ona rağmen herşeyi de zamanında söyledi diye bahseder yani bilemedim