Sadeturkkahvesi hadiste geçtiği şekliyle “nazar haktır”. Üstelik nazar sadece kötü gözle bakanlardan olmaz, iyi niyetle bakan insanların da nazarı değebilir. Bu sebeple peygamberimiz “Biriniz kardeşinde beğendiği, hoşuna gittiği bir şey gördüğü zaman, ona mübarek olması için dua etsin (Mâşallah, Bârekallah gibi sözler söylesin)” buyuruyor. Yusuf suresinde Hz.Yakub oğullarına şehre girerlerken farklı kapılardan girmelerini öğütlüyor. Sebep olarak da dikkat çekmemelerini söylüyor. Aynı yerden çok sayıda girecek olmaları nazar değmelerine sebep olabilir bu yüzden kendince böyle bir tedbir yolu öneriyor: “Oğullarım! (Şehre) hepiniz bir kapıdan girmeyin, ayrı ayrı kapılardan girin. Ama Allah’tan gelecek hiçbir şeyi sizden savamam. Hüküm Allah’tan başkasının değildir. Ben yalnız O’na güvenip dayandım. Güvenecek olanlar yalnız O’na güvenip dayansınlar”. Bu ayet bize ışık tutar, elimizden geleni yaparız ama sonrasını sadece Allah’a bırakırız. Nazardan korunmak için peygamberimiz neler yaptı ise sadece onları yapmamız kâfidir. Bunun için özellikle Felak-Nas surelerini korunma amacıyla okumayı alışkanlık haline getirmeliyiz. Ayetel Kürsi de bu amaçla okunabilir. İnternete bismillahillezi la yedurru diye yazarsanız peygamberimizin bize tavsiye ettiği bir duayı görürsünüz, o duayı sabah-akşam üçer defa okumayı alışkanlık edinebilirsiniz. Yine peygamberimizin torunlarına okuduğu nazar duası vardır bu da okunabilir. Gereken dualarımızı yaptıktan sonra artık evhamı bırakırız ve Allah’a sığınırız. Kurşun döktürmenin dinî hiçbir dayanağı yoktur. Bu sebeple bu tür anlamsız işlerden uzak durmalı ve yalnızca peygamberimizin yaptığı şekilde nazardan korunmaya çalışmalıyız 🌺