Sagbdhaaa 4.-5. Ay kilo alımları benim bebeğimin de düşüktü. Bu genel durum aslında ama bazı doktorlar mama ile destek öneriyor. Benimki de önerdi ve sizin yaşadığınız durumu yaşadım. Asla biberondan mama içmiyor. Çok sağlıklı mı tartışılır ama aşağıdaki uygulamalarla kilo alımını arttırdım (3 haftada 620 gr aldı):
- bestlak damlaya başladım, dut, helva ve su tüketimine dikkat ettim. Diyete başlamıştım, bıraktım.
- 5 ay 15 günlükken tadımlara başladım ama bunun bi etkisi olmadı tabii. Sadece 3. Tadım ürünü olarak yoğurdu yedirdim. Ve sonrasında her gün yoğurt ara öğünü oldu. Avokado ve pekmez de verdim iki hafta içinde faydası oldu bence.
- akşamları doktorun önerdiği eski usül muhallebi yaptım.
100ml su da 1 tk pirinç ununu pişiriyoruz. 45 derece sıcaklığa düşünce içine üç ölçek formül mama ekliyoruz (ben hipp kullandım). Yatmadan 2-3 saat önce yedirdim. İlk başta yemedi içine pekmez, keçiboynuzu özü ekledim az bir şey. Yedirirken sürekli su teklif ettim. Y5-6 güne alıştı yemeye.
İki hafta düzenli yedirdim 500 gr o zaman aldı. Sonra pirinç ununu bu kadar tüketmesi doğru mu bilemediğim için biraz ara verdim 120 gr almış son hafta da. İrmikle vs de pişirmeyi deneyeceğim.