AliAslan__ sürekli bende konuşmayla ilgili post açıyorum. Biz 23 aylığız. Baba dede mama anniii beni genelde aaa annn ayyy diye çağırır, hayır, baba nerde deriz iş der, telefonu kulağına koyarız Ao der, bir de bugün abla de dedik abbaaa dedi bazen abi dedi ama abla ve abi bilinçli değil henüz. Benim oğlum da suyu işaret ederek ister mesela hala. Su demez. Ama işaret dili alıcı dili çok güzel her şeyi anlar yapar işaret eder. Bende çok korkuuordum ama burada birçok anne normal olduğunu geç açılabilir olduğunu söyledi. 3 yaşından sonra da açılabilir açılan çok çocuk var dedi. Kriterler genelde şu. İsmine bakıyor mu göz teması kuruyor mu yeterli şekilde, işaret ediyor mu, sürekli yaptığı bir takıntıları varmı , sosyal mi, akranlarıyla iletişime geçer mi, bunlar zaten varsa gecikmiş konuşmadır. Biz de heyecanlanınca ellerini kasma açıp kapama var geçmedi bi türlü bir de bişeyleri döndürmeyi izlemeyi sever ama kısa bi şekilde tabi uzun değil, yokuş inip çıkmayı sever falan. Bunlar olunca biraz korktum ama normal olduğunu söylüyorlar.