Ballloglum Şöyle, oncelikle kendi sürecinden bahsedeceğim. Asla özendirme vs değil belki fikir verir ve ilerlemenizi sağlar diye. Oğlum doğduğu günden beri sürekli oğlumla konuşmaya gayret ettim. Desteksiz büyüttüm zaten. O süreçte her yaptığımı ama her yaptığımı ayrıntıları ile anlattım. Şimdi bezini değiştireceğiz. Çağın kaka yapmış l. Pijamalarini giyeceksin, pijamalarin arabalı kırmızı bir araba var . Her zaman kitap okudum kitapların resimlerini anlattım renkleri ile. Dışarı her çıktığımızda anlattım bu zeytin ağacı. Zeytini kahvaltıda yeriz gibi. Yani sürekli bir diyalog içindeydik. 1 yaşında doktor kontrolümüzde doktor kartlarla vs ile konuşmuştu bize 2.5 3 yaş seviyesinde konuştugunu söylemişti l. 13 aylık iken kreşe gittiğinde de iletişim kurabiliyor derdini anlatabiliyordu. Şu an 29 aylık ve sıkıntısi yok o konuda, kitap okumayı çok sever 0 ekran olarak devam ederiz, her konudan sohbet ederiz. Çocuğun zekası tabi ki konuşma ile ölçülmez sadece. Ama konuşmak konuşmayı duyarak öğrenilir. Yabancı dil de öyle. O yüzden çocuğunuz ne kadar kelime duyarsa, ne kadar çok iletişimde olursa öğrenir. Tavsiyem bizzat deneyimledigim için l, oldukça iletişimde olun somut nesneleri ayrıntıları ile anlatın rengi dokusu şekli her şeyi ile, her yaptiginiz fiili oğlumuza anlatın. 0 ekran ilerleyin.