Herkese merhabalar benim çocuğum şuan 27 aylık erkek. 2-3 ay önceden ben çocuğuma sen artık büyüdün benim gibi baban gibi çişin pırtın gelince tuvalete gidiceksin abi oldun artık bak kuzeninde tuvalete gidip yapıyor çişini falan diye konuşuyordum. Büyüdün okula gideceksin. Ayrıca yeğenim giderken o da gitmek istiyordu tuvalete oturmak bezini çıkartmak istiyordu. Bi sabah uyandığında ben bez takmıcam abi oldum falan diyince benim ertelediğim( zorunlu nedenlerden dolayı) tuvalet eğitimine geçiş yaptık. 2-3 gün altına yaptı ama 3. Gün artık gelip yanıma ben tuvaletimi yaptım dedi. Rahatsız oldu ve üstünü değiştirmek istedi. 4. Gün yarı yarıya tuvaletini tuvalete yaptı. 5. Gün azıcık kaçırsada çişini söyledi. 6. Günde böyle devam etti. Derken kurban bayramı oldu ilk gün hiç kaçırmadı ya ben hatırlattım ya da o söyledi çişim geldi diye. Evet bayramın ikinci günü oldu evdeydik hep altına yaptı bizden kaçtı. Tuvaleti öğrenen çocuğum bi anda ilk günden daha beter oldu bu böyle 4-5 gün sürdü. Ben sürekli hatırlattım çocuk sıkıldı. Derken zorunlu nedenlerden erteledim dediğim de annemi hastaneye götürmem gerekti başka şehre yanında kaldım ama eşim ve oğlumda bizimle geldiler onlar ayrı bi otelde biz hastanede kaldık. Eşimde konuya çok hakim öğretmen kendisi ama ne yazık ki çocuğun kafası karıştı bi altına yaptı bi tuvalete gitti derken evimize döndük. Daha sonra eşimin memleketine gittik. Tabi evde büyükler amcalar var. Ben tuvalet saati geldi yakalamaya çalışayım dediğimde çocuk aşağı bahçeye inmiş oldu yok gittiğimiz tuvaleti garipsedi falan falan. Sonuç olarak 1 haftadır tekrar evimizdeyiz 1-2 gün yine sorun yaşadı. Ondan sonra biz hatırlattık ya da yine kendisi çişini söyledi gitti yaptı bende ona eşlik ettim. Bu arada asla bağırmak neden yaptın demek. Yok çok sakin yaklaşıyoruz. Tekrar 2 gündür yok altına yapıyor. İnanamıyorum arkadaşlar cidden inanamıyorum. Pedagogdan randevu aldım. Bende özel eğitimde çalışıyorum bu arada bunun nasıl yapılması gerektiğini biliyorum eşimde biliyor ama bu süreç hiç tahmin etmediğimiz şekilde ilerliyor. Ve allah bullak olduk. Bu arada da oğlumun konuşması gayet iyi ben tuvalet eğitimine hazır olduğu için aslında sen abi oldun artık bez takmayacaksın diye anlatıyordum ona sabah kuru kalkıyordu uzun süredir. Tuvaletini kuytu köşede yapıyor. Durarak yapıyordu. Artık sabrımın sınırlarındayım. Ne yapacağımı bilemiyorum. Çocuğumun psikolojik olarak sıkıntıya sokmak da istemiyorum. Ben bu işin içinden çıkamadım. Bi çok şeyi çok kolay halletti ama bu tuvalet eğitimi onu çok zorladı. Tabi düzenimizin bozulması sürekli şehir değiştirmek. Ne yazık ki bu süreci bu hale getirdi. Yaşayan var mı? 1 haftada öğrendiği şeyi nasıl hala oturtamadık aklım almıyor.