Erguvn Daha önce 18 aylık olmadan yazmıştım. Doktor kontrolünde bi yerlere tutunup gidebiliyor mu diye sordu doktor çok üstünde durmadı gibi. Sol ayagında hafif içe basıklık var ortopediye götürdük bir sorun çıkmadı şükür. Tutunup kalkıyor gidiyor elinden tutunca yürüyor. Ama tutunmadan bir yere bağımsız kendi yerden kalkamıyor ve yürümüyor. Bize doğru hızlı baya 10 adım falan atıyor. Sonra atıyor kendini. Ama bu aylardır böyle nerdeyse. Var mı böyle geç yürüyen sorun çıkmayan çocuk. 18 ayı geçtiği halde
Dereli42 Erguvn benim kızımda 22 aylık yürümüyor sıralıyor elimizden tutunca yürüyor tırmanıyor ama dengesini sağlayamıyor
Biz3kisiyiz_ Erguvn bence teşvik edin biraz mesela bir yürüme arkadaşı alın önce siz sürün izlesin sizi sonra beraber sürün sonra o kendi isteyecektir yürüme arkadaşı bize gerçekten çok faydalı oldu onu kullanmaya başlayınca yürüme arkadaşını ileriye koyun elinden tutup yürümeye çalışın sonra bırakıyorum seni kendin git hadi falan diye teşvik edin . Biz böyle yaptık ve işe yaradı. Umarım size de faydası olur . Hatta ilk zamanlar 10 adım atıp kendini öne doğru atıyordu böyle böyle yürümesi ilerledi.
Erguvn fa_sena_y emekleme de geç oldu 13 aylıkken emekledi. Yürütece koymuştum ama öyle çook fazla değil. 8 9aylıkken koyuyordum
Ilay1710 Geçen gün parkta bir anneyle karşılaştım çok ilgili bir anneydi. Kızı 21 aylık yürümüş. Her türlü doktora fizyoterapiste götürmüş hatta psikoloğa da gitmişler. Psikolog eğer sıralıyorsa korktuğu için yapmıyordur demiş. Anne endişeli tedirgin davranıyorsa yürüme konusunda bazı bebekler gecikebiliyormuş. 22 aylıkken de yürümüş. Ben de malesef endişeli bir anneyim korkuyorum ama korkmamak bebeğimize güvenmemiz gerekiyor. Siz de isterseniz bir psikologla görüşün
Erguvn Ilay1710 evet böyle elini bırakıyorumm mız mız ediyor tutun beni diye. Bırakınca kaç adım gidiyor çünkü. Ama hep panik sanki. Bilemiyorum ne zaman açılacak
Dereli42 Erguvn götürdüm bir şey yok diyorlar ama yürümüyor işte ne yaptıysak 2 ay daha yürümezse emara götüreceğim
fa_sena_y Erguvn bence bir fizyoterapiste götürün çok faydası olur. önceki gönderilerinize baktım 8 aylıkken de desteksiz oturamıyor daha demişsiniz. o konuda da geç kalmış sanırım. bence fizyoterapist yardımıyla hemen ilerler. benim kız da 10 aylık mesela hala emeklemiyor sürünmüyor yüzüstü durmaktan nefret ediyor ama 4 aylık olmadan döndü 6 buçuk aylıkken desteksiz oturdu o yüzden endişelenmemeye çalışıyorum yoksa kızımdan küçük bebekler emekliyor yürüyen bile var. yürüme için sınır 18 ay siz kesinlikle gösterin belki ufacık bir destekle yürüyecek hemen.
Erguvn witcher 2 hafta önce bi profesöre götrüdük yürür dedi. Tutunup gidiyosa iyi bişey dedi. Vitamin vs verdi. Ortopedi doktoru da teşvik edin dedi 3 ay sonra kontrol edelim dedi.
Erguvn Biz3kisiyiz_ yürüme arkadası var onu da denedik zamanında. Şimdi bırakınca 10 adımdan fazla da attıgı oluyor. Umarım böyle böyle başlar
Miniss Merhaba benim Kızım 14 aylık normal yürüyor hatta koşmak istiyor ama oturduğu yerden kendi kalkamıyor, duvarı tutup kalkıyor ama kendi kendine kalkamıyor bu konuda bilgi veren bir video doktor vs öneriniz var mı ?
Ysfefennannesi Erguvn benim kızımda 18 aylık ama kendi kendine bu aralar kalkıyor yürüyor ama halen çok korkuyor bana doğru adımlar atıyor sıralıyor da işte yine de bende tedirgin oluyorum
azra1616 Erguvn Bn 15 aylıkken götürdüm fizik doktoruna 2 ay sonra getir nöroloji doktoruna götürdüm aynısı ddi vs cocuk derken fizik tedavi evde egzersiz verdi mesela onları yaptim 19 aylıkken yürüdü ma kelime yok işte seslenince bakmaz yaşıtları gibi davranmaz neyse arkadaş ddi cocuk gelişim uzmanına yada devlet cocuk gelişimi ve ruh sağlığı diyor gittik Bi kaç test sonra video istedi sonra tekrar gittim atipik otizm dendi yani sakın yanlış anlamayın bnm kızım da çok gözüme batan seyler olduğu için gittim sizin de içiniz rahat etsin Bi o bölüme de gidin gerekiyorsa çocuk nöroloji uzamina da gidin
Ysfefennannesi azra1616 benim kızımda öyle bi sorum yok çok şükür sadece yürürken korkuyor konuşması var mesela abisiyle tartışabiliyor bile ama Şükür bu aralar kendiliğinden adım atabiliyor rabbim bütün evlatlarımıza şifa versin inş
Erguvn Ysfefennannesi @azra1616 @Miniss Şu postu açtıktan 2 gün sonra yürümeye başladı şükürler olsun :) nihayet yanii. Demek ki 18 19 ay tam sınırmış. Pıt pıt gidiyor şimdi. Yütüdükçe de daha açılır diye düşünüyorum inşallah. Ama oturması emeklemesi de geç olmuştu evet. 8 bucuk aylık oturdu 13 aylıkken emekledi 18 bucuk aylıkken yürüdü. Bizim gelişim de böyleymiş demek ki.
Ysfefennannesi Erguvn yaaa maşallah benimkisinde korku var inş o korkusunu yenerse bişeyi kalmaz çünkü bazen kısa mesafeleri kendiliğinden gidiyor yoksa bi sorun olsa hiç yürümez diye düşünüyorum bide benim kızımda herşeyi geç oldu aynı sizin dediğiniz gibi darısı benim kızıma inşallah
azra1616 Erguvn canım gerçekten çok sevindim eline balon verirmisin bizim ki yürümeye başladı avm gittik heryer farklı ya yemek katında Bi kız şeffaf balon verdi onu eline aldı başladı onunla uzun uzun yürümeye sizi gerçekten endişelendiremk istemem ama siz Bi ara cocuk gelişim uzamina gidin en azından içiniz rahat eder tabi o sizin tercihiniz her çocuk farklı siz çocuğunuzu herkeste daha iyi danırsiniz iyi günler inanın tekrar çok sevindim minnoşü bol bol öpün