Rumsaaa kızlar 3 aylık oğlum var normalde doğumda bıngıldagi normaldi yani acik doğmuştu. fakat bu ay sağlık ocağında erken kapandigini söylediler. bu şekilde bebeğinin bıngıldagi erken kapanan oldumu olduysa sonrasında ne oldu paylaşırmısınız?
Nekwa Rumsaaa benim ogullarımda oyle birşey olmadi da Bir arkadaşımın görünmesinin tum cocuklarinin erken kapaniyormus ama cocuklar gayet normal sadece d vitamini kullandirmiyormus saglik ocağı canim Seninki de normaldir inşallah
Balannesi Rumsaaa Merhaba baş ölcümü her ay ilerleme gösteriyorsa herhangi bir sıkıntı olmuyor. Bazı erken kapanan bıngıldaklarda beyin büyüyemiyor diye müdahele ediliyor fakat baş aylık ölcümlerde büyüme gösteriyorsa herhangi bir sorun olmuyor.
Saremm Rumsaaa bizimki de kapanmiyor. Beyin ultrasonu cekildi temiz çıktı bazi çocuklarda erken kapanma yada hiç kapanmama olabiliyormus. Kafasi normal büyüyorsa sıkıntı yok
arasmom [bilinmeyen] beyin ve kafa gelişimi için önemli bıngıldağın açık kalması erken kapanıp başı büyümeyen bebeklerde ameliyat olup bıngıldak tekrar açılıyor. Sizin bebeklerinizin kafa gelişimi her ay normalse sıkıntı yoktur ihmal etmeyin
Sevilsevil Rumsaaa bnm kardeşime küçükken bıngıldak erken kapanmış ameliyat edeceğiz beyin gelişmez dediler annemler olmaz dedi ama şimdi hiç bir şey yok gayet zeki hatta avukat şu an 😂
Sumbul1 Rumsaaa Bizim doğduğumuzda kapanmaya yakındı doktor d vitamini vermedi o kadar çok şey okudum ki yok şekil bozukluğu yok zeka geriliği 1 aylığız 3 cm büyümüş kafası doktor büyümezse sıkıntı yoksa sorun değil benimde çocuklarımın erken kapandı dedi ve ilk 3 Aydan sonra kapanabilir demişti inşallah bebeklerimizde bir sorun çıkmaz 🙏 içimizi ferah tutalım 😘
Elmayanaginannesi Sumbul1 ben de neler okudum insan kafayı yiyecek gibi oluyor ama bebeğim kafasını tutmaya başlamıştı kırk günlükken gülüyor elini ağzına götürebiliyor ayına göre yapması gerekenleri yapıyor gelişimde sıkıntı yok ki gittiğimiz Prof da bu lari takip etmemi istemişti
oblomovka Sumbul1 merhaba bizde de aynı durum var, ama doktor yine de d vitamini verdi, sizde son durum nedir?
Zeynepeymen Rumsaaa ben gelişimi icin bıngıldak öenmli bazı bebeklerde 3 ayda kapanabılıor ama sorun olanıda görmedim acıkcası. Her ay kontrolunde baş cevresini ölcüer doktorunuz sorun olursa ztn söler cnm ıcını ferah tut allahjn ıznıle bişe olmaz haa kafan rahat etmıceksr hemen doktoruna götürebılırsn
Elmayanaginannesi Rumsaaa biz de 20 günlükken sağlık ocağında fark edildi doğduğundan beri 1x1 bingildak 40 gün boyunca kafa çevresi buyumedi ben de daha önce böyle bir post açmıştım şimdi ise 2 ay 10 günlük olduk 37 cm kafa çevresi insallah buyur daha sizinki ne güzel ilk ay büyümüş
bynduru Rumsaaa Instagram da uzman doktor Alifuatserpen az once d vitamini ile ilgili bir paylasim yapmis.3 ay da da kapanmasi 18 ayda da kapanmasi normal diyor.
nrhnoktay bynduru benim oğlumun da 3. ayında kapandı ve ameliyat oldu canım.3.ayda kapanması normal değil yani.
Eagil Yahu doktorlar bas bas bagiriyor d vitamini ile bingildagin alakasi yok diye .bas çevresi duzenli buyuyorsa hiic dert edilecek bir durum degil ayrica d vitamini bagisikliga kemik gelisimine ve birçok sayilamayacak fayda sagliyor ebeler kafasina gore nasil d vitaminini kesebilir. Bingildak kapali bile olsa suturlar aciksa zaten bas çevresi büyür d vitaminini kafaniza gore keserek cocugunuza kötülük yapiyorsunuz