Oznurkayaa Merhaba. 2 senelik ücretsiz izin kullanan memur daha sonra izin dönüşü yarı zamanlı çalışabiliyor mu haftada 40 saatten fazla calisilmiyordu yarim maas ve sigorta yatiyordu cocuk ilkokul cagina gelene kadarsanırım. Bir de bu kanunen hakkımız mi yoksa calistigimiz kuruma mi bağlı? Bazı yerlerde sadece işçiler yararlanabilir yazıyor da. Böyle bir şey hakkında bilgisi olan veya bu hakkını kullanan var mı
beybiliko Oznurkayaa kanunen böyle bir var, ama uygulama yönetmeliği çıkarılmadı, o buna dayanarak bazı kurumlar yarım zamanlar çalışmaya izin veriyor, bazıları vermiyor, eğer kurumunuz vermezse de dava açıp çalışabilirsiniz
durukusunannesi_ Oznurkayaa bende işçiler kullanabiliyor diye biliyorum hatta bizim kurumun entegre binasında varmış kullanan bir işçi anne
Dmt-01 Oznurkayaa 657 sayılı memur kanununda ek madde olarak var ama nasıl ne şekilde kullanılacağına dair yönetmelik çıkarılmadığı için ben kullanmak istiyorum diyip kullanamıyorsunuz.Tarım bakanlığında çalışıyorum personel şefim epey araştırdı çanakkale de mi ne bi kadın dava açmış davayı kazanmış ama kullanmamış eğer o kullansaydı ben hiç uğraşmadan kullanabilecektim.İstersen dava açarız dedi işyerim ama biraz sürer dedi bende uğraşmak istemedim.Yani verilen hakkı kullanabilmek için dava açmak gerekiyor
delihahatce Oznurkayaa varmış böyle bir kanun hatta idare mahkemesine gönderiliyor red edilirse (tabi benim çalıştığım yer adalet bakanlığı olduğu için çok daha zor bir durum bu dediğimyani uğraştırıcı aslında diğer bakanlıklarda daha hızlı sonuç alınıyor bildiğim kadarı ile )denemekte fayda var yazın dilekçenizi
Oznurkayaa delihahatce peki bu durum memurluğumu etkilemez değil mi benim avukatla mahkeme süreci mi yönetmem lazım
Sapsikanne Oznurkayaa ben memur değilim özel sektörde bir bankada çalışıyorum ve bu hakkı kullanıyorum sabah 9 da gidiyorum öğlen 12.30 da çıkıyorum yarım maaş alıyorum bence hakkınızı ararsanız kullanırsınız
delihahatce Oznurkayaa etkilemez diye biliyorum tabi bunları iyice araştırıp öyle bir yola girmek gerekir ve avukat olmaz ise olmuyor maalesef böyle davalar takip gerektirir yine de tercih meselesi
delihahatce Oznurkayaa bunların hepsini tanıdğınız bir avukat var ise sorabilirsiniz sizin açınızdan daha sağlıklı bilgiler olur
Sapsikanne Oznurkayaa bu kurumla alakalı bir durum yani ben de küçük bir yerde çalışsam kabul etmezlerdi ama banka kurumsal olduğu için kabul ediyor
Oznurkayaa Sapsikanne ben devlet hastanesinde calısıcam memurum ama nöbet vs olduğundan kabul edilir mi yeterli personel olur mu bilmiyorum