Arkadaşlar merhaba. Benim 19 aylık erkek bebeğim var. Ek gıda bizde hep sorunlu oldu. Aylarca öğürmesi geçmedi. Bir kaşık püre dahi öğürmesine boğuluyorum diye paniklemesine sebep oluyordu. Blw ve diğer her tür yaklaşımı denedim ama biz neredeyse ilk 10 aylık olana kadar adam akıllı ek gıdaya başlayamadık. Sadece meme istiyordu. Mama sandalyesine oturttuğum an çıldırıyordu daha yemek vermeden. Benimde iyice sinirlerim bozulmuştu sırf yesin de nasıl yerse yesin diye ayağımda hafif yatar pozisyonda oyuncaklarla oyalayarak sulu çorbalar içirmeye başladım. Yaptığımın çok tehlikeli bir yöntem olduğunu biliyorum ama çok şükür şimdiye kadar bir sorun yaşamadık. 1 yaş civarı artık beslenme reddini aşmaya başlamıştım yavaş yavaş mama sandalyesine geri dönüp normal parmak gıdalara geçmeye başladık. Çok iştahlı olmasa da yemeye başlamıştı. Derken depremden sonra ailemiz bizim yanımıza geldi. Kayınvalidem hep çorba püre ve yoğurt yedirmeye başladı. Bir iki kez kırmadan uyarmaya çalıştım ama baktım kırılıyor sustum. Ama böylece başa geri döndük. Hem depremzede oldukları için hem de bebek bakımını sanki beğenmiyormuşum gibi laflar etti. Bu hassas dönemlerinde birde bu mesele olmasın diye sustum. Çocuğum şimdi 19 aylık ve ek gıdaya yeni geçen bebekler gibi sadece püre çorba ve yoğurdu kabul ediyor. Dönemiyorum eski o parmak gıda yediği döneme. Kayınvalidemler döndüler şimdi. 10 gün boyunca denedim. Aç olursa illa yer diye, sabırlı sebatli olmam lazım dedim bekledim 10 gün boyunca pes etmeden sürekli pankekler, omletler, mücverler, kekler yaptım zorlamadan önüne koydum bekledim. 10 gün boyunca sadece parçalayıp yere attı. 10 günlük bu deneme sadece emmesini arttırdı. Çocuk son 6 ayda sadece 200 gr aldı. Bu denediğim 10 günde 700 gr geri verdi. Olmuyor biz normal yemek yiyemiyoruz. O kadar psikolojim bozuldu ki kendimi beceriksiz yetersiz anne olarak görüyorum. Ben beceremedim bu ek gıda işini. Biz patates püresine devam 😭 yardım edin bana. Dipsiz bir kuyunun içine düşmüş gibiyim. Oğlum ayağıma yatmadan çorba püreyi ben yedirmeden yemiyor.