Edlk Merhaba, bulunduğum yerde günlük satışı yok. Bebeğime yoğurt yapmaya başlamam gerekiyor. Markette satılan pastörize süt ile yapsam olur mu? O olsa bile ev yoğurdu yok. Nasıl mayalayacağım. Çok çıkmazda kaldım.
Busra2089 Edlk Şok marketin tam yağlı pastörize sütünden ve orada satılan mayadan yapıyorum hep.. Çokta güzel oluyor..
Nazlimu_ Edlk ben hep pastorize sütle yapıyorum. Mayam olmadığı zaman activia alıyorum onunla mayalıyorum
kimbuanonim Edlk herhangi bir marketin markanın cam şişe günlük pastorize sütü ve activiayı maya olarak kullanıyorum 👌
edafmo kimbuanonim merhaba, ben açık sütten ve acitivia yoğurttan mayaladım ama benimki sulu ve kaymaksız olmuş. 3 lt süte 3 yemek kaşığı acitivia yoğurt koydum maya olarak. Fırında mayaladım. Acaba mayayı mı az koydum siz nasıl yaptınız öğrenebilir miyim 🤗
Alerjikrinit kimbuanonim peki kalınca ekşiyor mu küfleniyor mu? Ben toz mayadan yapmıştım tatile gittik geldiğimde küflenmişti bu beni hayal kuraklığına uğrattı
Masumanneincimm Edlk tarım kredi kooperatifleri marketinden çiğ süt ve mayasi birikte satılıyor. 3 lt olandan alıyorum çok güzel kaymagi da oluyor. Kesinlikle denemelisiniz.
kimbuanonim Sumeyyeee24 eveet ilk onunla yaptım biraz sündü daha sonra 2 kaşık kendi yoğurdumdan 2 kaşık activia kıvamı hazır yoğurt gibi oluyor🤭
Tugcebyrk Edlk zaten doktorlar açık sütle yoğurt yapmayı önermiyor pastorize sütün daha sağlıklı olduğunu söylüyorlar bende hep o şekilde yaptım ve genellikle ekerin yada activianın probiyotik yoğurtları vardı hangisini bulursam onunla mayaladım
kimbuanonim edafmo merhaba☺️ ben hep pastorize süt ile yapıyorum ve sürekli 1lt yapıyorum sütü kaynatıp mayalama sıcaklığına gelince yarım paket activia 2 yemek kaşığı kendi yoğurdumu karıştırıp maya yapıyorum daha sonra ağızları açık bi şekilde kapalı fırında 6-8 saat bekletiyorum yine ağzı açık bi şekilde 6-8 saat kadarda dolapta bırakıyorum hazır yoğurt kıvamında oluyor ve ekşimiyor☺️
kimbuanonim Alerjikrinit tatile ne kadar süreliğine gittiniz😅 yani maks 10 gün kalır zaten ki 10gün kaldığı olmamıştır herhalde daha az ve sık yapıyorum mesela 1lt sütten 7 minik kavanoz yapıyorum en fazla 8-9 gün içinde tüketiyor bebeğim o yüzden daha ekşidiğide olmadı
Alerjikrinit kimbuanonim yani ben şöyle biliyorum doğal yoğurt küflenmez ekşir. O yüzden sordum 15 gün falan kalmıştı normalde bende öyle yapıyorumda bu yüzden güvenim gitti nohuttan maya mı yapsam diyorum
marisback Edlk ben pastörize sütten yapıyorum. Atatürk Orman Çiftliği günlük cam şişedeki sütü ve activia yoğurtla mayalıyorum mis gibi oluyor.
kimbuanonim Alerjikrinit ben activaiya hiç koymiyim dedim ama cıvık oluyor o zaman az activia az kendi yoğurdunuz koyunca daha güzel oluyor