Buse_asya23 Bende geçen gün ilk kez yaptım.
Asurelik buğday
Fasulye
Nohut
Pirinç
Kuru kayısı, üzüm, incir, badem, fındık
1 YK karanfil
1 çimdik tuz
Hazır haşlanmış asurelik buğday, fasulye ve nohut aldım. ( haslamaya zamanım yoktu.)
Bi kabin içine kuru meyve(incir, kayısı, üzüm), bademi koyup sicak su ekleyip sismeleri için bıraktım. Şişen badem leri soydum
Bir tencereye buğday, nohut ve fasulyeyi koyup üzerine 2 lt su koydum kaynamaya başlayınca 2 YK pirinç ekledim. Su azalınca biraz su ekledim. Kaynarken 2 su bardagindan 2 parmak az şeker ekledim ve şişen meyveleri attım.
Ayrı bir yerde 1 YK karanfili 1 su bardağı suda kaynattim ve aşureye döktüm. Bir çimdik tuz attım suyu azalmıştı göz kararı su ekledim
En son findik ve bademi ekledim 30dk daha kaynattim.