Kendi deneyimlediğim bir kaç şeyi yazacağım burda kalsın belki ihtiyacı olan annelere yardımcı olur
• Sütün olmasının genetik yatkınlıkla alakasının olduğunu düşünüyorum . Mesela benim annemin azmış biz hep emmişiz ama mama de vermiş çünkü aç kalmışız mesela anneannemin de sütü azmış teyzemler ağlarmış bir komşu emzirmiş süt anne olmuş teyzemlere . Çevre de de bir kaç tanıdığım var annesinin de sütü olup kendi sütü de olan . Kısaca bence bir miktar ilgisi var genetikle
. Sağımla süt artıyor evet ama kesinlikle en çok arttıran şey emzirmek telaş yapmadan hep emzirmeye çalışmak ben neler yedim neler içmedim ki söylenen herşeyi yaptım hani diyorlar ya şunu bunu ye diye eger attırıyor olsa arttırıldı benim sütü mü de bariz fark gözlemleyemedim ben .Bol su içmek dengeli beslenmek gerek ki süt kalitesi artsın anne enerjik olsun ( tahin ceviz fındık badem yeşillik protein içerikli herşey kabak çekirdeği balık vb.)
• Mesela benim çocuğumla birlikte hastanede yatan bebekler vardı anneleri bir süt getirirdi poşetle maşşallah subhanallah , aynı dönemde doğurduk ama sütü çok olanın oluyor yani bünye meselesi herkes rızkını yer
. Süt arz talep dengesi çocuk emdikçe istedikçe artacak evet bu kesin ama bünyenin etkisi çok bence
. Pes etmeyin mama verdikçe çocuk doyuyor daha az süt emmiyor yada emmek istemiyor biberon kaynaklı rahata alışıyor az yoruluyor meme cazipliğini yitiriyor
. İlk doğumdan sonra olabildiğince emizirin diyelimki süt hemen gelmedi( ben yaşadım )mama verilecekse enjektör ile vereşiniz emjektörle mamayı meme üstünden damlatsın hem sizi emsin hem mamayı alarak sarılık olmasın bebek yoğum bakımda yatması gerekirse sarılıktan vb biberona alışıyor ve iş daha çıkılmaz hale giriyor inat edin bebeğinizi doyurun hastanede yatmadan taburcunolup evde bolca emzirin bebeğinizi
. Yapabilirseniz kaşık biberon eds , şırınga ile deneyin sağladığınız sütü veya mamayı fakat anne semmesin yakın yavaş akılşlıda olsa biberon meme reddi yapabiliyor çoğu anne için büyük risk biberon dışı yöntem bulmalısınız
. Çoğu bebek bebekliğinin bir döneminde meme reddi yapıyor (sütü bol bile olsa annelerin ) pes etmeyin lütfen emzirmeye devam edin
. Bebek doymaz kilo almaz çişi az olur doktor önerir ise mama verilecek yeterki onlar iyi olsunlar ama elimizden geldiğince anne sütü almalılar
. Benim sütüm emzirmeden sonra 30 cc anca çıkardı emzirme danışmalarını takip ediyorum sürekli danışan kadınlar mesaj atıyor benimki arttı sizin sayenizde diye bende aynı şeyleri yapmaya çalışıyorum ama benimki olmuyordu bende sorun var diye çok üzüldüm aynı şeyleri yaşayan anneleri o kadar çok anlıyorum ki
. Üzülmeyin emzirmeye sağmaya devam edin almıyorsa ayakta emzirin gece emzirin emmedikçe sağın verin artmasa emin olunki benimki artmazdı zor da olsa saatlerce sağsam da biraz arttı demekki emse daha çok artacak ve sütüm yetecek inanın sizler kadar çabaladım sütüm olmadı şu için ağladım üzüldüm aama başarılabiliyor en azından gittiği yere kadar
. Meme de bir organ ve her organ bilgi görevini yapıyor olmalı herkesin kalbinin burnunun aynı çalışması gibi
. Yalnız değilsiniz , yapabiliriz , olmazsa herşeyi sonu degil bebeklerimiz iyiki varlar mama ile de büyürler , hepinizi güzel bir anne olduğunuz için kutluyorum . Kendimize sütünüze güvenin sevgiyle kalın🌸 ( bende mesela bu postu emzirmeye devam edeceğim bir gün gerçekten ememcek bunu biliyorum bunu yapan anne varsa güç alayım diye açtım )