Merhaba kizlar. Bu kadar beklemiyordum hiç. Burada 5 daireyiz, herkes senelerce oturmuş öyle bu şekilde zam yapılmış. Benim ikinci senem, ikinci zamım olacak. İlkinde yüzde 25 olayı oldu evsahibi direk sözleşme nasıl yenilendiyse öyle vereceksiniz dedi. Bu sene de öyle bekliyorduk bebeğimiz oldu durumlar da sıkışık. En yeni biziz apartmanda. Sözleşme yine öyle yenilendi ama 1750yken 4000 demiş. Kendi kiracılarla muhattab bile değil. Vekili var, “sizin için 3500e ikna etmeye çalışacağım” diyor. Sözleşmemde 2187 yazacak ama 3,500 ödeyeceğim o da en iyi ihtimalle. Kimle konuşsak “bulunduğunuz civarda kiralar 9-10 binden asagi degil” diyorlar. Diğer daireler alıp kabul ediyorlar çünkü onlara senelerce az az yapmış yeni yeni arttırıyor fazla. Ama biz geleli iki sene oldu henüz ve ikinci seferde çevremdeki kiralar ne kadar olursa olsun böyle birsey yapması.. maddi açıdan sıkıntıda biri de değil ki kiralarla geçiniyor napsin zaman çok pahalı diyelim. Bir umut son çare emlakçım ile görüştüm bana bu evi tutmamda yardımcı olan. “Kuzum hiç zıtlaşma su an çıksan 10bine kiraya verir ekmeğine yağ sürersin yapacağın masraf sana zarar olur ki bu fiyata da ev bulamazsın” diyor. Yani mecbur bırakılıyorum ama kanunen yüzde 25 görünüyor sözleşmede. Zitlasamiyorum beni çıkarmak için uğraşır daha pahalıya vermek için diye. Çünkü eşim güzellikle konuşuyormuş vekil “siz bilirsiniz” e getiriyormuş yani çıkmakta ozgursunuz demek istiyorlar. Bunu zıtlaşmadan hakkımı da savunarak ne yapabilirim sıkıştım kaldım. Eşim vermeye razı ama resmiyette az alıp gerçekte çok alıyor olmasını yediremiyorum. Pasa pasa kağıtta ne yazıyorsa onu veririm onda sıkıntı yok ama bir sene için sene ev aramak zorunda kalırım. Zaten yüzde 25 olayı 2024 temmuzda bitiyormuş bir sene daha kanunen gereken neyse onu yapsaydı, diğer dairelere de zaten yapacak kurtarmayacak mı sanki onu. Öyle moralim bozuk ki, hiç beklemiyordum. Yapılabilecek birsey var mı bilen varsa söylesin lütfen