iremferdi 22 aylık konuşmasında gecikme olan kızım için çocuk gelişim uzmanı mı, çocuk ve ergen psikiyatristi mi yoksa dil ve konuşma terapistine mi gitmem gerekiyor bilgisi olan veya bunlardan birisine giden varsa yardımcı olabilir mi
BuzluKahve iremferdi önce çocuk doktoruma gidip fiziki muayene yaptırmalısınız. Dil bağı, dudak bağı, kulak veya gözde bir sıkıntı var mı diye. Sonrasında o sizi yönlendirir zaten.
Materzioglu iremferdi benim oğlum 19 aylık ben pedagogla görüştüm konuşmasıyla ilgili. Farklı bişe gerekse o yönlendirirdi diye düşünüyorum. Bence önce pedagogla görüşmelisiniz.
Bebitom_3 iremferdi benim oğlumda istediği zaman konuşuyordu cümle içinde değil tek kelime olarak söyleyin.yavaş ve tane tane 2 yaşında 50 kelimeye yakın bilmesi gerekiyormuş. Biz tam 2 yaşından sonra tamamen açıldı. Şimdi herşeyi tekrarlıyor
iremferdi Bebitom_3 kelimeleri var hayvan sesleri anne baba vs ama kendisi istediğinde söylüyor elma nerde desen gösterir ama bu ne diye sorsan birgün elma derken başka gün hiçbir şey demez keyfine göre konuşuyor herhalde veya bir ara bir kelimeyi söylüyorsa 1-2 hafta sonra söylemeyi bırakıyor sonra yine söylüyor
iremferdi Materzioglu peki pedagog görüşmenizden ne sonuç elde ettiniz şuanda konuşmasında ilerleme var mı
MomsAliasaf @"iremferdi benim oğlumda 22 aylık bende götürmeyi düşünüyorum. Dil terapistine götürmemi önerdiler bana da. Hiç cümlesi falan yok mu sizin bebeğinizin de acaba? Benim oğlum bir kaç şey dışında birşey söyleyip cevap veremiyor dediklerimize. Bir de herşeye mama diyor o şekilde derdini anlatmaya çalışıyor bende götüreceğim terapiste
iremferdi MomsAliasaf cümle yok kelimeler var onları da istediğinde kullanıyor veya bir kelimeyi 1-2 hafta kullanıp sonra söylemiyor bundan 2 hafta önce abi derdi erkek çocukları görünce şimdi demiyor ama abi nerde desen erkek çocuğu gösterir
Materzioglu iremferdi pedagog anlatmak istediğini gösterdiğinde anlamamış gibi yapın ne demek istiyosan söyleyebilirsin gibi cümleler kurun işaretle anlaşmayın demişti tv ve telefon sürekli elinde olmasın demişti bizde dediklerini yaptık. Şuanda baba ver al dede gibi basit şeyleri söyleyebiliyo. Ama doktorumuz ilerleyen zamanlarda gelin konuşma için etkinlik verelim demişti henüz gitmedim yakın zamanda gidicem
MomsAliasaf Benim oğlumda bazı kelimeleri söyleyip unutuyor ya da bir daha söylemek istemediği için söylemiyor sanırım mesela artık dayı demiyor ama dayısını tanıyor. Gün içerisinde cok fazla konuşup anlamasa bile kitap falan okumak işe yarıyormuş benim oğlum kitaplarla ilgilenmiyor ama deneyeceğim tekrar son çare bende terapiste götürürüm umarım gerek kalmaz
iremferdi MomsAliasaf bende unuttuğunu veya söylemek istemediğini düşünüyorum her gece yatmadan önce kitap okuruz gündüz de kitap getirir okuruz aslında kızımda dayısına birkaç gün dada diye seslendi sonra onu da bıraktı dayı gelmiş dayı nerde diyince gider yanına veya parmağıyla gösteriyor bezini değiştirirken bile bezini çıkartıyorum ıslak mendil alıp poponu silcem gibisinden konuşurum hani ben bile bazen bu kadar çok konuştuğuma şaşırıyorum çünkü eskiden çok sessiz birisiydim bilmiyorum konuşmanın da faydasını göremedim o yüzden bir doktor arayışındayım ama herkes farklı söylüyor pedagog terapist psikiyatrist
iremferdi Bebitom_3 ve çok fısıldayarak hani çok sessiz konuşuyor banyo yaptırırken saçını yikamami pek sevmez ve fiskiyenin yerini işaret edip koy diyor ama o kadar kısık sesle söylüyor ki kelimelerini duymakta zorlanıyorum bazen çoğu kelimeyi biliyor algılama komut alma hiçbir sıkıntımız yok
MomsAliasaf Bende götürmeyi düşünüyorum ama bildiğim kadarıyla önce çocuk psikiyatrisi görüyormuş cocugu sonra duruma göre terapiste veya nörolojiye falan gönderiyolarmış. Ben de 1.5 ay daha bekleyeceğim etkinlik falan yaptırmaya çalışıp konuşmasına yardımcı olucak şeyleri arttırmaya çalışacağım tv izliyordu onu da tamamen keseceğim izlettirmeyeceğim bakalım tam 2 yaşına girdiğinde hala bir düzelme olmaZsa mutlaka götürürüm. Umarım götürmemize gerek kalmadan konuşurlar🙏🏻